عصر خودرو

کیش اینوکس ۲۰۱۶ (۵۳)

عضو شورای عالی بورس خبر داد؛ امکان راه اندازی بازار آتی ارز تا پایان سال

عصر بازار- عضو شورای عالی بورس از امکان راه اندازی بازار آتی ارز تا پایان سال جاری در صورت تک نرخی شدن ارز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بانک مرکزی بر تک نرخی شدن ارز تا پایان سال مصر است، در صورت تحقق این مهم شرایط برای راه اندازی بازار آتی ارز نیز فراهم شده و این بازار آغاز بکار خواهد کرد.

عضو شورای عالی بورس خبر داد؛ امکان راه اندازی بازار آتی ارز تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، قاسم محسنی در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه کیش اظهار داشت: سازمان بورس به صورت جدی پیگیر راه اندازی بازار مشتقه ارزی و در مرحله نخست بازار آتی ارز است، ولی از آنجایی که یکی از پیش شرط های راه اندازی این بازار، تک نرخی شدن ارز است، اقدامات بانک مرکزی باید در این زمینه نهایی شود.

    محسنی تاکید کرد: دیدگاه بانک مرکزی این است که بازار مشتقه ارز بعد از تک نرخی شدن ارز و تسهیل نقل و انتقالات ارزی راه اندازی شود، در این بین بانک مرکزی از همسان سازی نرخ ارز تا پایان سال خبر می دهد و مشکلات نقل و انتقالات مالی نیز تا حدودی برطرف شده است به این ترتیب راه اندازی بازار آتی ارز پس از رفع پیش نیازها تا پایان سال امکان پذیر است.

    عضو شورای عالی بورس با بیان اینکه بازار مشتقه ارز در راستای پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز برای فعالان اقتصادی داخلی و سرمایه گذاران خارجی مفید است، گفت: افرادی که بدهی ارزی دارند در حالیکه درآمد ریالی دارند یا مطالبات ارزی دارند اما هزینه هایشان به ریال است به کمک پوشش نرخ ارز از طریق این بازار می توانند در فعالیت اقتصادی خود بهره لازم را ببرند.

    محسنی در پایان تاکید کرد، بسترهای راه اندازی بازار آتی ارز فراهم شده و با تک نرخی ارز شاهد آغاز به کار این بازار خواهیم بود.

    برچسب ها