عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- رویترز اعلام کرد:قیمت نفت به علت انتشار گزارشی از افزایش یکباره و غافلگیرکننده ذخایر نفت آمریکا کاهش یافت و بشکه‌ای ۴۷.۵۹ دلار در هر بشکه فروخته شد.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، قیمت نفت در معاملات امروز برای چهارمین جلسه متوالی به علت افزایش غافلگیرکننده ذخایر نفت آمریکا در یک گزارش غیررسمی کاهش یافت و اکنون سرمایه‌گذاران عصبی و وحشت‌زده در انتظار انتشار ارقام رسمی ذخایر نفت آمریکا هستند.

    موسسه آمریکن پترولیوم اعلام کرد که ذخایر نفتی این کشور در هفته منتهی به 28 اکتبر 9.3 میلیون بشکه افزایش یافته است و که بیش از 9 برابر میزانی است که تحلیلگران انتظار داشتند.

    بر همین اساس، نفت خام آمریکا با کاهش 55 سنتی بشکه‌ای 46.12 دلار فروخته شد و نفت برنت دریای شمال با 55 سنت کاهش 47.59 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

    قیمت‌ها در روزهای اخیر با کمرنگ شدن امیدها برای اجرایی شدن توافق اوپک کاهش یافته است. ریک اسپونر، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «آنهایی که امید داشتند که قیمت‌ها با هرگونه توافق برای کاهش تولید افزایش یابد، امیدهایشان کمرنگ شده است.»

    بر اساس این گزارش، این تحلیل‌ها در حالی از سوی رویترز عنوان می‌شود، دبیرکل اوپک گفته است کشورهای عضو و غیر عضو اوپک آماده توافق در اجلاس 30 نوامبر (10 آذر) هستند و حتی عراق هم به طرح کاهش تولید پیوسته است.

    بروز نشانه‌هایی مبنی بر ذخایر نفتی بیش از انتظار آمریکا نیز بر احساس حاکم بر بازار تاثیر گذاشته است. معمولا آمارهای موسسه امریکن پترولیوم یک روز پیش از انتشار رسمی آمار ذخایر منتشر می‌شود.

    در عین حال، امین ناصر، مدیر ارشد اجرایی آرامکو گفت آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان، انتظار دارد که قیمت‌ها در نیمه نخست سال 2017 با بازگشت بازار به توازن و تقویت تقاضا افزایش یابد.

    برچسب ها