عصر خودرو

آمادگی بانک های بلژیک برای توسعه همکاری بانکی با ایران

عصر بازار- نخست وزیر ایالت فلاندر بلژیک در ملاقات با رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران از آمادگی بانک های این کشور برای توسعه همکاری های بانکی با کشورمان خبر داد.

آمادگی بانک های بلژیک برای توسعه همکاری بانکی با ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، "گرت بورژئو" در دیدار با محمد خزاعی ضمن تشکر از تلاش ها و همکاری های سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با موسسات مالی و اعتباری بلژیک از کاهش ریسک و افزایش رتبه اعتباری ایران از شش به پنج توسط موسسه مالی اعتباری "دکوا" (از قدیمی ترین موسسات اعتباری دنیا) ابراز خرسندی کرد.

    وی با بیان این مطلب، آمادگی بانک های کشور بلژیک را برای همکاری با بانک های کشورمان در تامین مالی پروژه های مختلف اعلام کرد.

    این گزارش حاکی است، محمد خزاعی رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران جمهوری اسلامی ایران  نیز طی سخنانی در این دیدار، ضمن تشریح شرایط و زمینه های همکاری با موسسات مالی و اعتباری بلژیک، پیشنهاد و آمادگی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران را برای مذاکره و تعیین حدود، سطح و نوع همکاری ها را اعلام کرد و توافق شد پیش نویس قرارداد یک خط اعتباری حداکثر تا سقف یک میلیارد دلار، مورد مذاکره قرار گیرد.

    خزاعی در این دیدار که مسئولان موسسه اعتباری دکوا و مدیران چند بانک و سفیر بلژیک در ایران نیز حضور داشتند، سیاست جمهوری اسلامی را توسعه روابط اقتصادی با کشورهای مختلف دنیا بر اساس منافع ملی کشور عنوان کرد و همکاری در بخش های زیربنایی شامل انرژی، منابع آب، بهداشت و گاز را از جمله اولویت های همکاری با آن کشور دانست.

    برچسب ها