عصر خودرو

امروز در بورس کالا رقم خورد؛

تک روی مثبت سررسید آبان ماه در معاملات آتی سکه

عصر بازار- عمده متغیرهای بازار سکه طلا دیروز (دو شنبه) در فاز کاهشی قرار داشت تا سکه در بازار نقدی و آتی نوسان مثبتی را ثبت کند، البته این در شرایطی است که سکه سر رسید آبان ماه ماه با رشد بسیار اندک در بازار آتی تک روی کرد.

تک روی مثبت سررسید آبان ماه در معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طی معاملات روز گذشته بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با افت نرخ رو به رو شد که به گفته کارشناسان عامل اصلی آن، کاهش بهای اونس تا بعد ازظهر روز دوشنبه بوده است.

    به این ترتیب بهای سکه در بازار آتی بورس کالای ایران طی معاملات روز دوشنبه در چهار سر رسید منفی و در سر رسید آبان ماه مثبت بود.

    بر این اساس قیمت سکه دیروز در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 113 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/07 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با کاهش 0/12 نسبت به روز یکشنبه گذشته به قیمت یک میلیون و127 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 144 هزار تومان معامله و با افت 0/13 درصدی رو به رو شد. از سویی سکه تحویل اردیبهشت سال آتی با کاهش قیمت 0/12 درصدی با نرخ یک میلیون و 164 هزار تومان به فروش رسید.این در حالی است که در پایان سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 184 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/08 درصدی را به ثبت رساند.

    از سویی حجم معاملات آتی سکه امروز در بورس کالای ایران به 2 هزار و 201 قرارداد و ارزش آن به بیش از 257 میلیارد ریال رسید.

    در بازار نقدی سکه چه گذشت؟

    برخلاف افزایش قیمت دلار، در سومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی با 2 هزار تومان افت به قیمت یک میلیون و 113 هزار تومان رسید. کاهش قیمت سکه ناشی از افت بهای اونس تا ساعت 3 بعدازظهر دوشنبه بود. طلای جهانی تا ساعت 3 بعدازظهر سومین روز هفته تا قیمت هزار و 272 دلار پایین آمده بود. این در حالی بود که روز یکشنبه معامله‌گران داخلی انتظار داشتند که اونس در هفته جاری میل به افزایش قیمت داشته باشد.

    معامله 25 سکه در قالب گواهی سپرده

    حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 25 سکه به ارزش 277 میلیون ریال رسید.

    نگاهی به تابلوی معاملات نیز نشان می دهد که آخرین سفارش خرید سکه در سامانه بر خط سهام یک میلیون و 109 هزار تومان و آخرین سفارش فروش درج شده در سامانه یک میلیون و 112هزار تومان ثبت شده است.

    معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    همچنین به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود. در همین راستا به تازگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوی این صندوق قرار گیرد.

    برچسب ها