عصر خودرو

نتاج:

نظام خصوصی‌سازی بانک‌ها بلاتکلیف است

عصر بازار- مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های پیاده‌سازی نظام پولی اسلامی در سیستم بانکی گفت که قوانین و مقررات مصوب جمهوری اسلامی ایران، ملاک اجرایی بانک‌هاست.

نظام خصوصی‌سازی بانک‌ها بلاتکلیف است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، غلامحسن تقی نتاج مدیرعامل بانک قوامین در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل بانک قوامین استان یزد، با اشاره به تصویب قانون بانکداری بدون ربا در ایران، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بحث ربازدگی از جمله مهمترین ملاک‌های اجرایی بانکداری ایرانی است.

    وی با بیان این که 33 سال است که قانون ربازدایی در سیستم بانکی کشور تعیین شده است، گفت: توجه ویژه به اجرای صحیح این قانون از جمله ضرورت‌های برنامه‌های اقتصادی و بانکی است.

    مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه ارائه خدمات اسلامی، افزود: پیاده کردن نظام پولی اسلامی یکی از مهمترین اهداف سیستم بانکی در نظام اسلامی ایران است.

    تقی نتاج، با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه در مورد برنامه‌ها و اهداف سیستم بانکی در راستای پیاده کردن نظام پولی اسلامی، تصریح کرد: آن چیزی که در قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران به تصویب می‌رسد، ملاک اجرای سیستم بانکی است.

    این مقام مسئول بانک را یک بنگاه اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: در ایران بیشترین سهم بانک‌ها به سهامداران به عنوان مالکان بانک و سپرده گذاران اختصاص داده شده است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بیش از 15 سال است که نظام خصوصی‌سازی بانک‌ها بلاتکلیف مانده است، اظهار کرد: در خصوصی‌سازی نظام بانکی تردید اساسی وجود دارد.

    تقی‌نتاج با بیان این که فضای خصوصی سازی بانک‌ها باید در کشور ایجاد شود، گفت: اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور است و باید شرایط لازم برای فعالیت مستمر و قانون‌مند بانک‌ها در کشور ایجاد شود.

    مدیرعامل بانک قوامین ادامه داد: منابع بانکی هر استان در اولویت اصلی، باید به صرف منابع آن استان برسد و استان یزد به دلیل ویژگی‌ها اقتصادی و دانش اقتصادی خاصی که دارد از جمله مکان‌هایی است که بانک قوامین تمایل دارد با ارائه و انتقال منابع مالی خود نسبت به اجرای فعالیت‌هایی برای توسعه بیش از پیش این استان اقدام کند. عدالت اقتصادی کشور زمانی محقق می‌شود که بانک‌ها سرمایه گذاری خود را در تمام استان‌های کشور به صورت متوازن برنامه‌ریزی کند.

    برچسب ها