عصر خودرو

روسیه سکوی نفتی جدید در خزر مستقر کرد

عصر بازار- روسیه با استقرار یک سکوی نفتی جدید در منطقه دریایی بندرآستراخان این کشور، دامنه عملیات استخراج در خزر را افزایش داد.

روسیه سکوی نفتی جدید در خزر مستقر کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این سکو که خبر آغاز کار آن امروز (سه شنبه) با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه انتشار یافته در حوزه نفتی فیلانوفسک با مسئولیت بهره برداری شرکت لوک اویل مستقر شده است.
    بنا به اعلام لوک اویل شرکت اصلی فعال در بخش نفتی خزر روسیه، این حوزه در 190 کیلومتری استراخان در ساحل شمال غربی دریای خزر سال 2005 کشف شده است.
    براساس برنامه ریزی انجام شده سالانه شش میلیون تن نفت از این حوزه که بزرگترین ذخیره نفتی خزر معرفی شده است، استخراج خواهد شد و چهار میلیارد دلار هم در این منطقه نفتی سرمایه گذاری می شود.
    دریای خزر افزون بر موقعیت حساس راهبردی و ارتباطی بین پنج کشور ساحلی و همچنین زیست محیطی بزرگترین دریاچه کره زمین است که بیش از 1200 کیلومتر طول و 320 کیلومتر پهنه میانگین دارد.
    ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان کشورهای ساحلی خزر هستند که براساس ارزیابی ها حدود 50‌ میلیارد بشکه نفت و 257تریلیون فوت‌مکعب گاز طبیعی دارد.
    لوک اویل پیش از این نیز برای مذاکره و همکاری با ایران در حوزه اکتشاف منابع و استخراج نفت در خزر اعلام آمادگی کرده بود.

    برچسب ها