عصر خودرو

دریافت پول صادرات روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه نفت توسط سیستم بانکی

عصر بازار- معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه نفت به فروش می رسانیم که درآمدهای حاصل از آن از طریق سیستم بانکی دریافت می شود.

دریافت پول صادرات روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه نفت توسط سیستم بانکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، امیرحسین زمانی نیا امروز(سه شنبه) درباره آخرین وضعیت دریافت درآمدهای حاصل از فروش نفت و رفع مشکلات بانکی، افزود: مشکلی در دریافتی عواید حاصل از فروش نفت نداریم.
    معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت اضافه کرد: هر چند وضعیت دریافت پول به صورت کامل به حالت عادی درنیامده، اما مانند زمان تحریم، قفل نیز نیست.
    معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت درباره رفع محدودیت های بانکی در قراردادهای جدید نفتی نیز گفت: این قراردادها، هنوز نهایی نشده اند اما امیدواریم در قراردادهای جدید نفتی که بزودی معرفی می شوند، مشکلی در جذب سرمایه گذاری و منابع مالی نداشته باشیم.
    در دوران تحریم، درآمد حاصل از صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت، بلوکه شده و امکان دسترسی به آنها وجود نداشت اما با رفع تحریم ها، این موانع برطرف شد؛ البته بدلیل احتیاط برخی بانک های بزرگ، هنوز مبادلات بانکی ایران به حالت عادی درنیامده است.
    میزان صادرات نفت ایران در اواسط مهرماه امسال به حدود 2.2 میلیون بشکه در روز رسید که پیش بینی می شود تا پایان امسال 150 تا 300 هزار بشکه افزایش داشته باشد.
    علی کاردر معاون وزیر نفت پیش از این به ایرنا درباره وضعیت صادرات نفت تا پایان امسال گفته بود: میزان صادرات نفت ایران تا پایان امسال به 2.5 میلیون بشکه افزایش می یابد.
    به گفته وی، با توجه به صادرات حدود 500 هزار بشکه میعانات گازی، مجموع صادرات نفت و میعانات گازی کشور در پایان امسال به سه میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
    ایران قصد دارد ظرفیت تولید نفت خود را از سه میلیون و 850 هزار بشکه به بیش از چهار میلیون بشکه افزایش دهد.
    قیمت نفت سبک ایران در بازارهای جهانی در هفته منتهی به ١٤ اکتبر (23 مهر) به ٤٨ دلار و ٦٦ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٣٩ دلار و ٢٨ سنت بوده است.
    قیمت نفت خام سنگین ایران نیز به ٤٧ دلار و 40 سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٧ دلار و ١٨ برای هر بشکه بوده است.
    در صورت نهایی شدن توافق فریز نفتی (تثبیت تولید)، پیش بینی می شود میانگین قیمت نفت به حدود 50 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

    برچسب ها