عصر خودرو

بازرگانان ایرانی و ارمنستانی رفع موانع افزایش تجارت را خواستار شدند

عصر بازار- بازرگانان ایرانی و ارمنستانی خواستار رفع موانع فراروی توسعه همکاری بازرگانی و همچنین بهره برداری از فرصت های موجود بین دو کشور شدند تا ارزش روابط اقتصادی از سطح کنونی فراتر برود.

بازرگانان ایرانی و ارمنستانی رفع موانع افزایش تجارت را خواستار شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، گروهی از بازرگانان دو کشور در این نشست که با حضور سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در محل بنیاد توسعه ارمنستان برگزار شد، آخرین وضعیت روابط اقتصادی دو کشور و همچنین برنامه های توسعه همکاری ها در این بخش را بررسی کردند.
    میرزویان مسئول جذب سرمایه گذاری و صادرات بنیاد توسعه ارمنستان در این نشست بر توجه ویژه تهران و ایروان برای افزایش همکاری ها به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید کرد.
    سجادی در این نشست که روز دوشنبه برگزار شد، گسترش روابط بین ایران و ارمنستان را مهم برشمرد و توسعه همکاری های اقتصادی را نیز یکی از برنامه های اصلی دو کشور خواند.
    وی گفت که تشکیل کارگروهی متشکل از فعالان اقتصادی دو کشور می تواند به عملی شدن اهداف توسعه همکاری های ایران و ارمنستان در این بخش کمک کند.
    رفع موانع تجاری و روان سازی مبادلات اقتصادی، شناسایی فرصت های جدید برای افزایش مناسبات در این عرصه، همکاری بخش های خصوصی دو کشور برای شناخت بازار و نیازهای متقابل و همچنین تبادل تجربیات از جمله پیشنهادهای مشترک بازرگانان ایرانی و ارمنستانی بود.
    ارزش روابط اقتصادی سالانه دو کشور معادل سه میلیون و 250 هزار دلار است که سهم ایران سه میلیون دلار و و سهم ارمنستان 250 هزار دلار می باشد که قابلیت های بسیار زیادی برای افزایش دارد.
    در ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، شمال گرجستان، شرق جمهوری آذربایجان (جمهوری قره‌باغ) و در جنوب ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.

    برچسب ها