عصر خودرو

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌ خارجی اتاق ایران:

تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد

آلمان‌ها متقاضی سرمایه‌گذاری تولید برق از انرژی خورشید

عصر بازار- رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌‌ خارجی اتاق ایران با بیان اینکه میزان تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی امسال به ۸ میلیارد دلار می‌رسد، گفت: با این روند پیش‌بینی می‌شود سال آینده تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی به ۲۰ میلیارد دلار می‌رسد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حسین سیلمی در مورد سرمایه‌گذاری خارجی پس از برجام در ایران، گفت: از اسفندماه سال گذشته و پس از توافقات برجام و گسترش رفت و آمد هیات‌های تجاری کشورهای اروپایی و سایر کشور، تقاضا برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران افزایش یافته است.

    رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌های خارجی اتاق ایران با بیان اینکه در گذشته میزان سرمایه‌گذاری‌ خارجی سالانه حدود 2 میلیارد دلار بود، افزود: فقط در اسفند ماه سال گذشته میزان درخواست برای اخذ مجوز سرمایه‌گذاری در ایران 1.5 میلیارد دلار بود که این اتفاق حاکی از شوق سرمایه‌گذاری خارجی در ایران پس از برجام است.

    عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه تقاضای اخذ مجوز برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: در آخرین جلسه‌ دو هفته گذشته که برای بررسی تقاضاهای سرمایه‌گذاری خارجی انجام شد 26 درخواست به ارزش 2.4 میلیارد یورو تقاضا سرمایه‌گذاری خارجی در ایران داشتیم.

    وی افزود: از 26 درخواست اخیر 7 مورد متعلق به تولید برق از انرژی خورشیدی در اقصی نقاط کشور بوده که اکثر متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بخش سرمایه‌گذاران آلمانی بوده‌اند.

    عضو هیئت نمایندگان تهران تصریح کرد: پیش از این هم درخواست برای سرمایه‌گذاری تولید برق از انرژی خورشید داشته‌ایم که تنها یکی از پروژه‌هایی که در حال انجام است، ارزشی حدود 700 میلیون دلار دارد.

    سلیمی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، پس از انتخابات آمریکا تقاضا برای سرمایه‌گذاری در ایران افزایش یابد، گفت: قطعا تعدادی از متقاضیان سرمایه‌گذارای در ایران خواهان تثبیت شرایط پس از انتخابات آمریکا هستند.

    رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌ خارجی اتاق ایران گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال بین 7 تا 8 میلیارد دلار مجوز سرمایه‌گذاری خارجی صادر شود.

    وی به برخی از پروژه‌های انجام شده سرمایه‌گذاری در ایران اشاره کرد و افزود: چند درخواست برای سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق از انرژی خورشیدی در نقاط مختلف کشور داشته‌ایم که یکی از این پروژه‌ها به ارزش 700 میلیون در حال اجراست.

    سلیمی در پاسخ به این سؤال که چقدر از این سرمایه‌گذاری‌ با هدف صادرات انجام می‌شود، گفت: قطعا اکثر سرمایه‌گذاران خارجی به بازار 80 میلیونی ایران قانع نیستند و هدف آنان پوشش بازار 400 میلیونی منطقه است.

    عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه آلمان در ردیف اول سرمایه‌گذاران خارجی ایران قرار دارد، گفت: ایتالیا و فرانسه هم جزء کشورهای ردیف دوم و سوم متقاضی سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

    وی بیان داشت: فرانسه در دو پروژه بزرگ تولید خودرو در ایران سرمایه‌گذاری کرده است و علاوه بر این موارد با ایران خودرو و سایپا هم در زمینه تولید خودرو مشارکت دارد.

    رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌های خارجی اتاق ایران با اشاره به حضور افغان‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران گفت: از 100 طرح ساخت هتل، مسافرخانه و مراکز اقامتی زائران و گردشگران در مشهد، حدود 20 طرح مربوط به افغان‌ها است.

    سلیمی با تأکید بر اینکه بدون جذب سرمایه‌گذاری خارجی 8 درصد رشد اقتصادی در برنامه ششم توسعه محقق نمی‌شود، افزود: با توجه به روند رو به رشد تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران پیش‌بینی می‌شود، سال آینده تقاضا برای سرمایه‌گذاری خارجی به  20 میلیارد دلار افزایش یابد.

    رئیس انجمن سرمایه‌گذاری‌ خارجی اتاق ایران با بیان اینکه هنوز تقاضای سرمایه‌گذاری خارجی در زمینه نفت و گاز نداشته‌ایم، گفت: با حل مشکلات تحریم‌ها و در صورت تحقق سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان پیش‌بینی کرد که سال آینده 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم.

    برچسب ها