عصر خودرو

رویترز:

نقش «روسنفت»در کاهش ۷۰ درصدی خرید نفت شرکت اسار هند از ایران

عصر بازار- بعد از اینکه شرکت «روس نفت» روسیه سهام شرکت «اسار»_بزرگترین خریدار نفت ایران در هند_ را خریداری کرد،‌میزان خرید این شرکت از ایران کاهش ۷۰ درصدی داشته و به همان نسبت خرید این شرکت از ونزوئلا افزایش یافته است.

نقش «روسنفت»در کاهش ۷۰ درصدی خرید نفت شرکت اسار هند از ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شرکت نفتی اسار هند بزرگترین خریدار نفت خام  ایران، در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه آگوست 47 درصد نفت کمتری از ایران خریداری کرده است.

    براساس بررسی آمار تانکرهای ورودی از منابع تجاری و خدمات ردیابی کشتی‌ها توسط رویترز حاکی است:‌ این دومین شرکت بزرگ خصوصی پالایشگاهی هند خرید خود را از ونزوئلا افزایش داده است.

    براساس این گزارش، شرکت بزرگ «روس‌نفت» روسیه معامله خرید سهام این شرکت پالایشگاهی هندی را نهایی کرده است و می‌خواهد سهام این شرکت بزرگ هندی را معامله کند از سویی میخواهد چندین نیروگاه در این کشور بسازد.

    مدیرعامل یک شرکت هندی به رویترز گفت: بعد از این قرارداد معامله میزان واردات نفت شرکت اسار از ونزوئلا از 67 هزار بشکه در ماه آگوست به 211 هزار در ماه سپتامبر افزایش یافته است.

    مدیر شرکت گپتا معتقد است که شرکت روس‌نفت روسیه بیشتر تلاش می‌کند تا نفت ونزوئلا را به شرکت اسار هندی بفروشد.

    آمارهای حاکی از این است که ایران بیشترین میزان ذخایر نفت روی آب جهان را دارد به طوری که 35 میلیون بشکه در روی شناور‌ها روی آب است.

    برچسب ها