عصر خودرو

قیمت آیفون ۷ می‌شکند

عصر بازار- رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی از ورود رسمی آیفون ۷ به بازار از روز پنج‌شنبه و شکسته شدن قیمت‌ها خبر داد.

قیمت آیفون ۷ می‌شکند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، غلامحسین کریمی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین ورود گوشی‌های آیفون 7 را در روزهای آتی باعث کاهش عطش بازار و شکستن قیمت‌ها دانست و اظهار داشت: گوشی‌های آیفون 7 که هم اکنون در بازار وجود دارد، همه قاچاق است اما گوشی‌هایی که توسط 6-7 شرکت وارد شده است و طی امروز و فردا به صورت رسمی از گمرکات کشور ترخیص خواهد شد دارای گارانتی واقعی و ثبت کد IMEI در شبکه گمرک و سازمان صنعت و معدن است.

    او افزود: پیش از این نیز وقتی از گوشی آیفون 7 رونمایی شد، به مردم اطلاع‌رسانی کردیم که این گوشی‌ها را که از مجاری غیر رسمی وارد کشور شده است، خرید نکنند تا در بحث گارانتی و سایر موارد به مشکل نخورند.

    کریمی با تاکید بر این که هیچ یک از شرکت‌های مورد تایید وزارت صنعت و معدن برای واردات آیفون نمایندگی رسمی اپل نیستند، گفت: شرکت اپل سیاست‌های خودش را برای دادن نمایندگی دارد و بیشتر فروشگاه‌های آیفون در خیلی از کشورها که به نام اپ استور فعال هستند، خدمات شرکت اپل را ارائه می‌دهند.

    او توضیح داد: در کشور تا به امروز 17 شرکت، مجوز واردات گوشی آیفون (اپل) به کشور را کسب کرده‌اند که این شرکت‌ها به صورت حقوقی بوده و شخص حقیقی در واردات این محصول دخالت ندارند. شرکت‌هایی که در کشور برای واردات گوشی آیفون تعیین شده‌اند، در واقع خرید غیر مستقیم انجام می‌دهند و با ضمانت خود به مردم گارانتی ارائه می‌دهند.

    وی با اشاره به این که گارانتی که شرکت‌های مجاز برای واردات رسمی ارائه می‌دهند 18 ماهه است، گفت: این شرکت‌ها موظف هستند سرویس و خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهند و اگر تخلفی دیده شود، اتحادیه به آن رسیدگی می‌کند.

    کریمی از مردم تقاضا کرد که حتما از مغازه‌های دارای پروانه فروش این محصول را خریداری و از گارانتی این محصول اطمینان حاصل کنند و این امر را در نظر داشته باشند که موبایل‌های همراه دارای شناسه بوده و با ارسال کد 15 رقمی می‌توانند از سلامت این محصول اطمینان حاصل کنند.

    رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی به مردم نسبت به وجود یک سری از گارانتی‌های تقلبی هشدار داد و گفت: یک سری از فروشندگان گارانتی به نام اینتل ارائه می‌دهند که این گارانتی به صورت قاچاق می‌آید و اصلا مورد قبول نیست و گارانتی قاچاق محسوب می‌شود. اتحادیه با متقلبین به شدت در این زمینه برخورد می‌کند و تاپایان سال امیدواریم آنها را از بازار جمع کنیم.

    برچسب ها