عصر خودرو

رشد ۱۳ درصدی قیمت نفت؛

استراتژی اوپک قیمت نفت را بالا برد

نگاهها به نشست وین

عصر بازار- بعدازاینکه اعضای اوپک بر روی استراتژی بلندمدت برای رسیدن به اجماع در خصوص مدیریت تولید نفت به اجماع رسیدند، قیمت نفت بعد از یک ماه کاهش مداوم، روز سه‌شنبه افزایش یافت.

استراتژی اوپک قیمت نفت را بالا برد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، رویترز درگزارشی نوشت، قیمت نفت ایالات‌متحده اینترمدیت تگزاس، تا 10 سنت افزایش داشته و به 46.96 دلار در هر بشکه رسید که نزدیک به 4 درصد نسبت به قیمت قبلی 46.86 دلار افزایش داشت.

    قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه ژانویه نیز 29 سنت افزایش داشت و به بشکه‌ای 48.90 دلار رسید. سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، روز دوشنبه سندی را تنظیم کرد که بر اساس آن استراتژی بلندمدت این سازمان در مدیریت بازار تعیین شد.

    نمایندگان کشورهای عضو اوپک و غیر اوپکی روز جمعه و شنبه گذشته جلساتی را برای بحث در خصوص سهمیه‌های فروش نفت برگزار کردند اما به گفته منابع به نتیجه قطعی در خصوص میزان سهمیه‌های فروش نفت هر کشور نرسیدند. بااین‌حال این توافقنامه اخیر توانست امیدها در خصوص اجرای طرح فریز نفتی را بالا ببرد.

    قیمت نفت از روز 27 سپتامبر که کشورهای صادرکننده نفت برای اجرای طرح فریز نفتی به توافق رسیدند در حدود 13 درصد افزایش قیمت داشته است. اوپک اعلام کرده است که طرح فریز نفتی در جلسه آینده این سازمان در وین موردبررسی قرار خواهد گرفت

    برچسب ها