عصر خودرو

دعوت از سرمایه گذاران برای اجرای طرح بندر پارسیان

عصر بازار- طرح احداث بندر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان،‌ برای اجرا در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

دعوت از سرمایه گذاران برای اجرای طرح بندر پارسیان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، این طرح از سرمایه گذاران دعوت کرده تا برای تهیه اسناد «پیش ارزیابی کیفی» اقدام کنند. طبق فراخوان اعلام شده، متقاضیان می توانند پیشنهادهای خود را به دو صورت «بی او تی» (ساخت، ‌بهره برداری و واگذاری) یا «ایی پی سی اف» ( طراحی و مهندسی،‌ تامین تجهیزات و ساخت،‌ همراه با تامین مالی) ارایه دهند.  پیشنهادهای ارایه شده با اولویت اجرا به صورت «بی او تی»، بررسی می شود. همچنین چنانچه شرکت های خارجی با شرکت های داخلی،‌ مشارکت کنند در اولویت قرار خواهند گرفت.
    طرح فاز نخست بندر پارسیان برای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 9 میلیون تن پیش بینی شده است. این بندر از بخش های مختلفی همچون 1500 متر موج شکن اصلی, 4 پست اسکله کالای «عمومی, کانتینری, فله خشک و مایع» به طول 1080 متر, اجرای دایک استحصال به طول 560 متر, لایروبی تا عمق 15.4- متر نسبت به CD (سطح تراز آب) تشکیل شده است.
    منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با مساحت 9800 هکتار در 40 کیلومتری شرق عسلویه و در غرب استان هرمزگان، واقع شده است. این منطقه، برای اهداف کلانی همچون استقرار صنایع سنگین همچون فولاد، آلومینیوم، آلومینا، پتروشیمی و صنایع پشتیبان همچون نیروگاه و آب شیرین کن بندر و اسکله در نظر گرفته شده است.
    متقاضیان شرکت در این فراخوان تا روز دوشنبه 17 آبان ماه فرصت دریافت اسناد را دارند و باید به آدرس تهران، ‌بزرگراه کردستان،‌ خیابان بیستم (شهید ابطحی)،‌ پلاک 6 مهندسین مشاور سازه پردازی ایران به شماره تلفن 02188632423یا پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات IETS.MPORG.IR مراجعه کنند.
    نماینده مناقصه گزار نیز شرکت تلاشگران صنعتی معدنی لامرد و پارسیان است که در میدان ولیعصر،‌ شرکت ملی فولاد،‌ برج شمالی،‌ طبقه سوم،‌ واحد 313 و شماره تلفن 02186035621واقع شده است.
    همچنین مهلت تحویل اسناد نیز روز اول آذر ماه 1395تعیین شده است.
    منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان،‌ از مجموعه های تحت پوشش ایمیدرو است که در نظر دارد با اجرای طرح بندر،‌ یکی از زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه به منظور ایجاد صنایع پتروشیمی، فولاد، آلومینا،‌ نیروگاه، آب شیرین کن و... را فراهم آورد.

    برچسب ها