عصر خودرو

مدیر عامل شرکت ملی کشتی سازی چین:

تکنولوژی ساخت شناور را به ایران صادر می‌کنیم

عصر بازار- فنگ با اشاره به سفر ماه گذشته وزیر اقتصاد و دارایی ایران به چین گفت:در این سفر تفاهم نامه های خوبی به امضا رسید و علاوه بر ما دیگر شرکت های چینی منتظر هستند تا مفاد این تفاهم نامه اجرایی شود.

تکنولوژی ساخت شناور را به ایران صادر می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مدیر عامل شرکت ملی کشتی سازی چین در رابطه با حضور این شرکت در ایران گفت: پس از شروع مذاکرات هسته ای ما ارتباط خود را با شرکت‌های ایرانی آغاز کردیم و تمام تمرکز خود را بر روی بازار ایران قرار دادیم، بررسی‌های ما نشان داد که ایران از ظرفیت خوبی در این حوزه برخوردار است اما برای سرمایه گذاری در صنعت کشتی سازی نیازمند برخی پیش زمینه‌ها هستیم.

    وی با اشاره به سفر ماه گذشته وزیر اقتصاد و دارایی ایران به چین گفت: در این سفر تفاهم نامه‌های خوبی به امضا رسید و علاوه بر ما دیگر شرکت‌های چینی منتظر هستند تا مفاد این تفاهم نامه اجرایی شود.

    فنگ تصریح کرد: مطابق این تفاهم نامه که بین دو بانک چینی و وزارت اقتصاد ایران به امضا رسیده است این بانکها تا 80 درصد سرمایه گذاری شرکت های چینی اعم از صادارت یا تشکیل شرکت های مشترک با طرف ایرانی را تامین مالی خواهند کرد.

    مدیر عامل شرکت ملی کشتی سازی چین ادامه داد: مدل مطلوب ما برای حضور در ایران به صورت جوینت ونچر است تا بتوانیم از ظرفیت‌های بالای ایران در حوزه حمل و نقل دریایی و پتروشیمی با کمک شریک ایرانی خود بهره ببریم ضمن آنکه با این نوع قرار داد تکنولوژی ساخت شناور نیز به ایران صادر خواهد شد.

    فنگ گفت:از دیگر مدل‌هایی که می‌توان در صنعت دریایی ایران کار کرد اجاره به شرط تملیک است به طوری‌که خریدار 15 درصد ارزش شناور را بپردازد و بعد از آن طی اقساط بلند مدت بدهی خود را تصفیه کند که برای اجرای آن با صندوق توسعه دریایی در حال مذاکره هستیم و امید زیادی داریم که این طرح عملی شود.

    وی در پایان گفت:دولت چین سرمایه گذاری زیادی برای احیای جاده ابریشم انجام داده و ایران در نقطه اتصال این جاده به اروپا است به همین جهت سیستم حمل و نقل اعم از دریایی و زمینی در ایران برای دولت چین اهمیت بسیار بالایی دارد.

    برچسب ها