عصر خودرو

کیش اینوکس ۲۰۱۶ (۴۰)

رئیس سازمان خصوصی سازی مطرح کرد؛ نقش پررنگ بورس کالا در بهبود فضای کسب و کار و واقعی شدن قیمت ها

عصر بازار- هر اقدامی در بهبود فضای کسب و کار و رقابتی شدن عرضه ها و تولید ها که به نفع کشور و بخش خصوصی باشد استقبال می کنیم که بورس کالای ایران به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه در این چهارچوب حرکت کرده و بسیار اثر گذار است.

رئیس سازمان خصوصی سازی مطرح کرد؛ نقش پررنگ بورس کالا در بهبود فضای کسب و کار و واقعی شدن قیمت ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، میر علی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در حاشیه برپایی سومین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه کیش  به نقش بورس کالا در تقویت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: عرضه گسترده محصولات در  بورس کالا باعث شفاف سازی معاملات، تامین بهتر منافع تولید کنندگان و امنیت و کاهش ریسک مصرف کنندگان شده است که این موارد واقعی شدن قیمت ها و قرار گرفتن تولید کننده و مصرف کننده در یک فضای رقابتی را فراهم کرده است.

    وی به اثرگذاری فعالیت های بورس کالا در راستای تقویت بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: توسعه مبادلات در بورس کالا به شفاف سازی و آزاد سازی قیمت ها نزدیک تر است و هر چه در اقتصاد شفاف سازی بهتر صورت بگیرد، سرعت رشد اقتصاد هم می تواند متناسب با آن افزایش پیدا کند.

    وی ادامه داد: از هر اقدامی در بهبود فضای کسب و کار و رقابتی شدن عرضه ها و تولید ها که به نفع کشور و بخش خصوصی باشد استقبال می کنیم که بورس کالای ایران به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه در این چهارچوب حرکت کرده و بسیار اثر گذار است.

    پوری حسینی به مزیت های بورس کالای ایران اشاره کرد و افزود: بورس کالا می تواند دسترسی تولیدکنندگان واقعی را به بازار فراهم کند و موجب واقعی تر شدن قیمت ها و دسترسی بهتر آنان به منافع حاصل از تولید شود.

    وی با تاکید بر این نکته که یکی از شرایط اصلی توسعه، شفافیت اقتصادی است، گفت: این شفافیت با ارزش گذاری واقعی کالاها در بورس کالا بهتر از هر جای دیگری محقق می‌شود.

    رئیس سازمان خصوصی سازی در پایان گفت: معاملات در بازارهای غیر از بورس کالا معمولا عواقبی همچون نوسان غیر منطقی قیمت ها را در بر داشته و زمینه ورود واسطه گران را نیز فراهم کرده است بر همین اساس برای جلوگیری از زیان به اقتصاد کشور بهتر است مسیرها  و مکانیسم های درستی را برای انجام معاملات انتخاب کنیم.

    برچسب ها