عصر خودرو

رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

خارج شدن سرخابی‌ها از فهرست واگذاری فعلا متوقف است

عصر بازار: رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: خارج شدن سرخابی‌ها از فهرست واگذاری منوط به تایید مصوبه دولت توسط کمیته تطبیق مصوبات است.

خارج شدن سرخابی‌ها از فهرست واگذاری فعلا متوقف است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  فارس، سید علی اشرف عبداله پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی امروز در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: سازمان خصوصی سازی کار بسیار شجاعانه‌ای با صبر و دقت برای واگذاری سرخابی‌ها انجام داد و از اول قصد ما واگذاری این دو تیم بود، اما ما بخشی از دولت هستیم و حق دولت است که مصوبه تولید کند.

    رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: واقعیت این است که در این مصوبه در چنین زمانی خیلی استقبال نمی‌کنیم و علاقه‌مند به صدور این مصوبه نیز نبودیم، اما دولت می‌تواند هر موقع تشخیص دهد که مشمول گروه 1 و 2 نیستند، تصمیم‌گیری کنند و حق دیگران است که اگر این مصوبه خلاف قانون است، جلوی آن گرفته شود.

    وی ادامه داد: تا این کار انجام نشده سازمان خصوصی سازی تابع است.

    پوری حسینی در پاسخ به این سؤال تا زمان تأیید مصوبه از سوی کمیته تطبیق مصوبات دولت وضعیت سرخابی‌ها چگونه خواهد بود، بیان داشت: مصوبه صادر شده و اگر از سوی مجلس ابطال نشود، اجرایی خواهد شد، اکنون نیز تا صدور نتیجه نهایی اجرای مصوبه دولت متوقف است.

    بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر دولت مصوبه‌ای گذراند که دو تیم استقلال و پرسپولیس از لیست شرکت‌های واگذاری خارج شد و به عنوان شرکت فرهنگی شناخته شود، بنابراین دیگر قابل واگذاری نیستند.

    همچنین مصوبه دولت مغایر با ماده 13 برنامه پنجم توسعه بوده که بیان می‌کند دولت نباید به ورزش حرفه‌ای از بودجه اعتبار بپردازد.

    برچسب ها