عصر خودرو

فایننشال تایمز:

عربستان در صدد جلب سرمایه گذاری وسیع آمریکاست

عصر بازار: روزنامه فایننشال تایمز نوشت عربستان سعودی سعی دارد شرکت های آمریکایی را به سرمایه گذاری در اقتصاد این کشور ترغیب کند.

عربستان در صدد جلب سرمایه گذاری وسیع آمریکاست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، روزنامه فایننشال تایمز در اینترنت امروز درگزارشی به قلم سیمون کِر نوشت: عربستان سعودی در صدد جلب سرمایه گذاری وسیع آمریکا در اقتصاد این کشور با هدف کمک به تسریع روند متنوع سازی آن پس از افول پیوسته قیمت های انرژی است.

    به گفته یک مقام سعودی، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان و رئیس با نفوذ شورای اقتصاد و توسعه این کشور طی سفر پدرش ملک سلمان به واشنگتن طرحهایش را برای مقامات و مدیران اجرایی آمریکا تشریح کرد.

    وی روز جمعه با ارائه طرح های سرمایه گذاری در عربستان به طور مبسوط فرصت های موجود برای سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی را در بخش هایی از قبیل حفاری، نفت و گاز، مالی، مراقبت های درمانی، خرده فروشی،‌ امکانات تفریحی، آموزش و زیرساختارها تشریح نمود.

    محدودیت های مربوط به مالکیت خارجی،‌ مقررات سخت کاری و رویه های پر دردسر اداری برخی از چالش های پیش روی فعالیت های تجاری در عربستان است.

    پیشنهادهای ارائه شده در زمینه سرمایه گذاری نشان دهنده دیدگاه های شاهزاده محمد سی ساله است که از اختیارات بی سابقه ای در عرصه اقتصادی برخوردار است.

    عربستان سعودی با سقوط درآمدهای نفتی، بیکاری وسیع و افزایش حملات جهادیون سنی مواجه است. ارائه طرح های سرمایه گذاری پس از مذاکرات فشرده ملک سلمان با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مورد توافق هسته ای آمریکا با تهران رقیب منظقه ای ریاض صورت گرفت.

    ریاض با نگرانی درباره این توافق معتقد است منجر به تشدید مداخلات ایران در کشورهای عربی خواهد شد. اما یک مقام سعودی گفت این توافق اکنون یک حقیقت است و دو طرف خواهان پیشرفتند.

    افشین مولوی عضو ارشد مدرسه عالی مطالعات بین المللی پیشرفته دانشگاه جانز هاپکینز گفت: در زمان تشدید تنش های منطقه ای، این یک پیشنهاد چشمگیر به آمریکا است و در اصل سعودیها خواهان مضاعف شدن رابطه واشنگتن با این کشورند که در تقابل با تنش های اخیر بین سعودی و آمریکا است.

    برچسب ها