عصر خودرو

حجم مبادلات بانکداری الکترونیک امسال ٥ هزار و ۵۰۰ تریلیونی خواهد شد;

پیشنهاد حذف چهار صفر از پول ملی

عصر بازار- معاون وزیر امور اقتصاد با تاکید بر اینکه زمان آن رسیده که اصلاح واحد پول ملی انجام شود، گفت: حجم اسکناس و مسکوک موجود در دست مردم سه درصد کل نقدینگی کشور است.

پیشنهاد حذف چهار صفر از پول ملی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، حسین قضاوی معاون وزیر اقتصاد در امور بانکی در دومین نمایشگاه تراکنش ایران با اشاره اینکه مانده تسهیلات نظام بانکی 850 تریلیون تومان است، گفت: کل تولید ناخالص داخلی 1200 تریلیون تومان است، بنابراین در هر لحظه 70 درصد از کالاها و خدمات نهایی که تولید می شود، از محل نظام بانکی تامین مالی می‌شود.

    وی ادامه داد: برای اینکه بانک ها بتوانند به صورت پایدار و پویا فعالیت کنند باید فعالیت شان مبتنی بر سوددهی باشد.

    معاون وزیر اقتصاد با اشاره به رشد فناوری های اطلاعات و تاثیر آن بر فعالیت بانک ها، تاکید کرد: هر نهادی که بر موج فناوری های نوین سوار شده توانسته موفق تر و پرسود تر جلو برود.

    وی با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در زمینه فناوری های نوین بانکی، تصریح کرد: تعداد کارت های بانکی از ٢٢.٦ میلیون در سال ١٣٩١ به ٣٣ میلیون در شهریور ماه ٩٥ رسیده که  نشان دهنده ٤.٥ کارت به ازای هر نفر است.

    به گفته او تعداد دستگاه های خودپرداز از 30 هزار دستگاه به ٤٢ هزار دستگاه در شهریور ٩٥ رسیده که رشد ٤۰ درصدی را نشان می دهد و به معنای یک دستگاه به ازای 1800نفر است.

    وی با اشاره به اینکه کارت های جدید سیستم بانکی را کارت وام می دانم، تاکید کرد: تا کنون کارت اعتباری در کشورمان نداشته ایم.

    معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه حجم مبادلات بانکداری الکترونیک در سال گذشته ٥ هزار تریلیون بوده است، گفت: پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به ٥ هزار و 500 تریلیون برسد.

    وی با بیان اینکه توسعه بانکداری الکترونیک نیاز مردم را به اسکناس و مسکوک کاهش داده است، گفت. هم اکنون حجم  اسکناس و مسکوک در دست مردم ٣٧ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با نقدینگی 1100تریلیون تومانی سه درصد است.

    قضاوی با اشاره به اهمت اصلاح واخد پول ملی، گفت: امیدواریم با عنایت مجلس رفرم پولی اتفاق بیفتد .

    وی با بیان اینکه در لایحه بانکی که به زودی به مجلس ارائه می شود پیش بینی شده که دولت اجازه داشته باشد در زمان مقتضی رفرم پولی را اجرا کند و تعداد صفرهای پول ملی را کاهش دهد.

    تاکید نایب رییس اول مجلس بر مدیریت داده ها

    مسعود پزشکیان، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تراکنش ایران با بیان اینکه اگر سیستمی داشتیم که مسیر حرکت پول را رصد می کرد، بسیاری از فسادها ایجاد نمی شد، گفت: برای اینکه نتوانستیم رصد کنیم اکنون با مشکلات بسیاری در زمینه فسادهای مالی و زمین خواری روبه رو هستیم به گونه ای که بعد از چند سال مشخص می شود یک نفر چند هزار میلیارد خورده است، خوابمان برده بود که چنین اتفاقی افتاد؟

    نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت رصد و مدیریت داده ها، تاکید کرد: در این دوره مجلس به دنبال پیگیری روند رصد داده ها و اطلاعات هستم تا جلوی چنین اتفاقاتی گرفته شود.

    وی با اشاره به اینکه اگر ماده ١٦٩ قانون مالیات ها اجرا شود در بسیاری  موارد مشکل حل می شود، افزود: در چنین شرایطی نیاز به ایجاد ستادهایی در زمینه  مبارزه با مفاسد نخواهد بود که اساسا در بسیاری مواقع این ستادها خودشان محلی برای شکل گیری فسادهای جدید می شود.

    پزشکیان با بیان اینکه در دنیای امروز رصد اتفاقات ممکن است ، خاطرنشان کرد: با تمام وجود برای اینکه بتوانیم به نظارت درست برسیم تلاش خواهیم کرد .

    تاکید مصباحی مقدم بر ادغام بانک‌ها

    همچنی غلامرضا مصباحی مقدم هم در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تراکنش ایران بر ادغام بانک ها تاکید کرد و گفت: کفایت سرمایه بانک ها ٤ است و این در حالی است که باید ١٢ باشد.

    وی ادامه داد: پیشنهاد من این است که بانک های دولتی با هم، بانک های نیروهای مسلح با هم و ... ادغام شوند.

    مصباحی مقدم  با اشاره به اینکه پیشنهاد من حذف چهار صفر از پول ملی است، گفت: این امر حیثیت پول ایران را افزایش می دهد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو