عصر خودرو

"شیراز" ، دلایل کاهش سود هر سهم را شرح داد

عصر بازار- پتروشیمی شیراز دلایل کاهش پیش بینی سود هر سهم براساس عملکرد واقعی ۶ ماهه را باتوجه به تعدیل با اهمیت سود نسبت به اطلاعیه قبلی توضیح داد.

"شیراز" ، دلایل کاهش سود هر سهم را شرح داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، کاهش سود هر سهم شیراز به 72 ریال ناشی از کاهش فروش به 644 میلیارد ریال است که ناشی از کاهش فروش به مقدار 69 هزار تن بابت کاهش تولید واحدهای جدید که به بهره برداری رسیده که ناشی از مسائل راه اندازی طرح می باشد. باتوجه به کاهش فروش به دنبال آن بهای تمامش ده و هزینه های فروش هم کاهش یافته و درنتیجه سود عملیاتی به 369 میلیارد ریال کاهش یافته است.
    براساس این گزارش،  باتوجه به رفع مشکل واحد بهره برداری رسیده و همچنین موجودی اوره پایان دوره 6 ماهه به مقدار 213 هزار تن، پیش بینی می شود فروش صادراتی اوره به مقدار 717 هزار تن طی 6 ماهه دوم محقق گردد، میزان تولید واحد اوره منطقه سه در 6 ماهه دوم 490 هزار تن و اوره منطقه دو 254 هزار تن پیش بینی می گردد.
    همچنین، مبلغ زیان تسعیر ناشی از تسهیلات فاینانس از محل ذخیره ارزی می باشد که باتوجه به سیاستهای کشور درخصوص ثبات نرخ ارز در 6 ماهه دوم مبلغ 110 میلیارد ریال معادل شش ماهه پیش بینی گردیده است.
    شایان ذکر است، باتوجه به پیش بینی افزایش تولید 6 ماهه دوم و افزایش فروش ناشی از موجودی 6 ماهه اول و ثابت ماندن سایر هزینه ها به استثنا مواد اولیه و خوراک بالطبع حاشیه سود پایان سال نسبت به 6 ماهه اول افزایش خواهد یافت، همچنین شرکت اطلاعات مربوط به ظرفیت تولید شرکت را نیز به تفکیک در نامه شرح داده است.

    برچسب ها