عصر خودرو

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

سومین مزایده سازمان خصوصی‌سازی به ارزش ۱۲ هزار میلیارد برگزار می‌شود

عصر بازار- مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ارزش سهام دو مزایده اول و دوم آذر ماه با قیمت پایه ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

سومین مزایده سازمان خصوصی‌سازی به ارزش ۱۲ هزار میلیارد برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، جعفر سبحانی در مورد سومین واگذاری سازمان خصوصی‌سازی در سال 95 اظهار داشت: سومین واگذاری سال 95 اول و دوم آذر ماه و با حضور 7 شرکت برگزار خواهد شد.

    وی افزود: دراین مزایده‌ پالایشگاه نفت کرمانشاه از طریق فرابورس با 60 درصد سهام و با ارزش پایه  180 میلیارد تومان قیمت گذاری شده و واگذارخواهد شد که 10 درصد آن به صورت نقد و مابقی آن به صورت اقساط 8 ساله خواهد بود.

    سبحانی ادامه داد: در همین روز ( اول آذر ماه ) مزایده 20 درصد شرکت پتروشیمی ابن سینای همدان با ارزش پایه 14 میلیارد تومان از طریق فرابورس برگزار خواهد شد که 10 درصد آن نقد و مابقی با اقساط 8 ساله خواهد بود.

    مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: همچنین در روز دوم آذر ماه 80 درصد سهام پتروشیمی دماوند با قیمت پایه 920 میلیارد تومان واگذار خواهد شد که 10 درصد آن به صورت نقد و مابقی به صورت اقساط 10 ساله خواهد بود همچنین مزایده شرکت مقره سازی ایران نیز دوم آذر ماه با قیمت پایه 8 میلیارد تومان و 5 درصد پرداخت نقدی و مابقی به صورت اقساط 8 ساله برگزار خواهد شد که 36 درصد آن متعلق به دولت است.

    سبحانی تصریح کرد: شرکت عمران و مسکن سازان گلستان نیز 2 آذر ماه 16.5 درصد از سهام خود را که متعلق به دولت است با ارزش 2 میلیارد تومان 15 درصد نقد و مابقی در اقساط 5 ساله واگذار خواهد کرد.

    وی افزود: شرکت پیمانکاری کارهای زیربنایی آب پیماب 2 آذر ماه با قیمت پایه 39 میلیارد تومان و با سهام 46.5 درصدی دولت با پرداخت اولیه 25 درصد و  مابقی 1 ساله خواهد بود همچنین املاک و دارایی های شرکت نخ کار که 4 دارایی برای مزایده دارد 2 آذر ماه برگزار خواهد شد و در مجموع این 4 ملک 9 هزار متر مربع مساحت دارد و قیمت پایه آن 14 میلیارد تومان است که 50 درصد آن پرداخت اولیه و مابقی با پرداخت 3 ساله خواهد بود.

    مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در خاتمه گفت: ارزش سهام دو مزایده اول و دوم آذر ماه با قیمت پایه 12 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

    برچسب ها