عصر خودرو

کیش اینوکس ۲۰۱۶ (۳۴)

معاون بانک مرکزی:۶۱۴ رابط کارگزاری با دنیا برقرار کرده‌ایم

عصر بازار- معاون بانک مرکزی امروز در مراسم افتتاحیه کیش اینوکس گفت: ایجاد امنیت مهم ترین محور کاری ما در بانک مرکزی است و به عقیده ما رشد بازار سرمایه در کشور نیز منوط به ایجاد ثبات و آرامش است.

معاون بانک مرکزی:۶۱۴ رابط کارگزاری با دنیا برقرار کرده‌ایم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، پیمان قربانی تصریح کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه در اوایل دولت، 45 درصد و نرخ ارز نیز با نواسانات بالایی روبرو بود.  به گفته او، این در حالی است که امروز با سیاست های پولی و مالی و انضباطی نرخ تورم تک رقمی شده و در مهر ماه به عدد 7/8 درصد کاهش یافته است.  قربانی خبر از کاهش نرخ تورم تولیدکننده به کمتر از 3 درصد می دهد و تاکید میکند: این موضوع دستاوردی چشمگیر است.

    معاون بانک مرکزی با بیان اینکه امروز محافل خارجی و داخلی اذعان دارند برای داشتن یک بازار باثبات نیازمند تک نرخی شدن ارز و کاهش نرخ تورم هستیم، اضافه می کند: این موضوع زمینه مناسبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است.

    وی تصریح می کند: موضوع مبارزه با تورم به معنی بی توجهی دولت به رشد اقتصادی نیست، زیرا عملکرد نشان می دهد ایران علیرغم کاهش قیمت نفت کمترین تنزیل در ارزش پول ملی را تجربه کرد. او با اشاتره به دستاوردهای پسابرجام گفت: پس ازط بسته شدن پرونده هسته ای، بانک مرکزی 614 روابط کارگزاری برپا کرده است. آنچنانکه در خصوص همکاری با بانکهای اروپایی، دسترسی بهتر به ذخایر، حل و فصل مطالبات معوق و مذاکره با بیمه های صادراتی برای دریافت خطوط بلندمدت روند خوبی داشته ایم.

    قربانی در پایان گفت: نسبت بدهی های خارجی به صادرات امروز 5/3 درصد است و این به معنی تبدیل ایران به بهشت سرمایه گذاران خارجی است.

    برچسب ها