عصر خودرو

پس از توقفی ۴ روزه؛

صادرات گاز ایران به ترکیه از سرگرفته شد

عصر بازار- صادرات گاز ایران به ترکیه با اعلام رفع مشکل فنی از سوی شرکت بوتاش ترکیه از سرگرفته شد.

صادرات گاز ایران به ترکیه از سرگرفته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، صادرات گاز ایران به ترکیه  از ساعت 21 و  30 دقیقه شامگاه پنجشنبه 6 آبان ماه بدلیل انفجار خط انتقال گاز ایران به ترکیه در 12 کیلومتری مرز بازرگان در عمق خاک ترکیه متوقف شده بود که از ساعت ١٩ امشب (دوشنبه، ١۰ آبان ماه) از سرگرفته شد.

    شرکت ملی گاز ایران، اعلام کرد که  ارسال گاز با حجم اولیه ٢٧ میلیون مترمکعب آغاز شده است تا فشار خط لوله تنظیم شود و پیش بینی می‌شود این مقدار تا چند ساعت آینده بر اساس نیاز طرف ترک به سقف قرارداد برسد.

    به گزارش مهر، با راه‌اندازی یک واحد جدید در تاسیسات تقویت فشار گاز خط لوله سوم آذربایجان، اخیرا توان و ظرفیت انتقال گاز ایران در شمال غرب کشور به میزان 27 میلیون مترمکعب در روز به منظور صادرات گاز به ترکیه افزایش یافت.از ابتدای سال جاری تاکنون حجم صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه با افزایشی حدود 8.8 درصدی همراه بوده به طوری که تاکنون حدود 650 میلیون مترمکعب گاز به این کشور همسایه صادر شده است.

    مقامات تهران - آنکارا آگوست 1996 میلادی قراردادی 25 ساله امضا کردند که بر اساس این توافق، مقرر شد سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز ایران به ترکیه صادر شود.

    در حال حاضر تاسیسات تقویت فشار و شبکه انتقال گاز ایران از ظرفیت انتقال روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز به ترکیه برخوردار است که امکان افزایش ظرفیت گاز صادراتی از خطوط و تاسیسات موجود تا سقف روزانه 40 میلیون متر مکعب معادل 15 میلیارد متر مکعب ماهانه وجود دارد.

    برچسب ها