عصر خودرو

نبض اقتصاد اروپا همچنان بی رقم می زند

عصر بازار- بر اساس آمارهای ارائه شده توسط سازمان 'یورواستات'، رشد اقتصادی در منطقه پولی یورو در سه ماهه سوم سال جاری میلادی هیچ تغییری در مقایسه با سه ماهه قبل نداشته است.

نبض اقتصاد اروپا همچنان بی رقم می زند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سازمان آمار و داده های اقتصادی و مالی اروپا موسوم به 'یورواستات'، روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که رشد اقتصادی در منطقه یورو در مقایسه با سه ماهه دوم سال جاری میلادی هیچ تغییر نداشته است.اما در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیم درصد افزایش یافته است.
    بر اساس آخرین آمار، نرخ تورم در سه ماهه سوم سال جاری میلادی دو دهم درصد افزایش داشته است که از ارقامی که کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی برای نرخ تورم در منطقه یورو پیش بینی کرده بودند، اندکی بیشتر بوده است.
    بر اساس این آمار، نرخ تورم در ماه اکتبر در حوزه مالی یورو تا رسیدن به هدفی که بانک مرکزی اروپا برای این شاخص پیش بینی کرده است خیلی کمتر است.
    بانک مرکزی اروپا پیش بینی کرده است تنها در صورتی که رشد اقتصادی در این حوزه به حرکت در خواهد آمد که نرخ تورم به دو درصد برسد.
    افزایش نرخ تورم در معنای مثبت به معنای افزایش پول در گردش و نقدیندگی موجود در بازار است که این موضوع کمک شایانی به رشد اقتصادی یک کشور می کند.
    این بدان معناست که پول کافی در دست ‏مردم و چرخه اقتصاد ،تقاضا برای خرید ‏کالا و خدمات نیز افزایش می یابد و به تبع ‏آن،زمینه برای رشد اقتصادی فراهم می شود.
    گزارش ها حاکی از آن است که افزایش قیمت ها در بخش اجاره خانه، دخانیات و رستوران ها، سهم بسیار زیادی در افزایش دو دهم درصد نرخ تورم در ماه اکتبر داشته است.
    بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو در ماه اکتبر سال جاری کاهش یافته و به رقم هشتم ممیز پنج دهم درصد جمعیت فعال این منطقه رسیده است. این نرخ بیکاری نسبت به ماه سپتامبر سال جاری نیم دهم درصد کاهش داشته است.
    یونان بالاترین میزان بیکاری در حوزه پولی یورو را به خود اختصاص داده است. نرخ بیکاری در این کشور به رقم 25 درصد جمعیت فعال آن رسیده است.
    بانک مرکزی اروپا بیم آن را دارد سقوط قیمت نفت در بازار و کندی آهنگ رشد اقتصادی چین در تداوم روند نزولی نرخ تورم در منطقه و در نتیجه گرفتاری به تورم منفی تاثیر مستقیمی گذارد.

    برچسب ها