عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

ایران از سهم خود در اوپک کوتاه نمی آید

افزایش صادرات نفت به روزانه ۲.۴ میلیون بشکه

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: اکنون تولید روزانه نفت خام کشورمان به چهار میلیون بشکه نزدیک شده و صادرات نفت خام در مرز دو میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه قرار دارد و جمهوری اسلامی از سهم خود در اوپک کوتاه نمی آید.

ایران از سهم خود در اوپک کوتاه نمی آید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، علی کاردر افزود: امروز فعالیت در بخش نفت به مثابه حضور در میدان جنگ است و صنعتگران فعال در این حوزه باید با افزایش و حفظ توان تولید، با تمام توان از خاکریزهای تولیدی صیانت کنند.

    وی گفت: نشست اوپک نزدیک است و ایران در گرفتن سهم خود کوتاه نخواهد آمد و از سوق دادن واحد های تابعه شرکت ملی نفت ایران به سمت فعالیت در قالب اکتشاف و تولید (E&P) خبر داد.
    کاردر افزود:فعالیت‎های بخش تصدی‎گری به شرکت‎های فرعی بتدریج واگذار می شود و نقش حاکمیتی این شرکت پررنگ‎تر خواهد شد.
    وی ضرورت تغییر برخی شاخص ها به عنوان یکی از راه های افزایش کارآمدی و بهره وری سازمانی را مورد تاکید قرار داد.
    این مقام مسئول موضوع تفویض اختیارات صفر تا 100 به معاونانش را یادآور شد و گفت : سیاستگذاری های کلان، همه زیرنظر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران انجام می شود.
    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: شرکت های فرعی وابسته ، اکنون کارگزار محسوب می شوند؛ اما در صددیم که این شرکت ها با عقد قرارداد با شرکت های بین المللی و داخلی، راهبری توسعه میدان ها را به دست گیرند و خود به عنوان طرف قرارداد شرکت ملی نفت ایران، در توسعه میادین نقش آفرینی کنند.
    کاردر موضوع آغاز فرایند اجرای قراردادهای جدید نفتی را خاطرنشان کرد و گفت: شناسایی شرکت های صاحب صلاحیت ایرانی برای فعالیت در قالب شرکت های اکتشاف و تولید به پایان رسیده و صلاحیت 11 شرکت ایرانی در حوزه نفت مورد تایید قرار گرفته و در فراخوان شرکت های بین المللی نیز اعلام شده و این شرکت ها در حال تهیه و ارسال اطلاعات درخواستی ایران هستند.
    وی یادآور شد: شرکت های ایرانی منتخب در فهرست وزارت نفت، هیچ یک در حوزه اکتشاف و تولید (E&P) نیستند، بلکه در بهترین حالت پیمانکاران عمومی (GC) هستند که برای فعالیت در قالب اکتشاف و تولید، مستعد و صاحب صلاحیت شناخته شده اند و به این سمت حرکت می کنند.

    برچسب ها