عصر خودرو

مهر تایید بر اشباع بودن بازار ال.ان.جی جهان;

بزرگترین واردکننده ال.ان.جی جهان، صادرکننده شد

عصر بازار- در هفته گذشته ژاپن که بزرگترین واردکننده ال.ان.جی جهان است، اولین محموله ال.ان.جی مازاد خود را به کره‌جنوبی تحویل داد. پیش‌تر نیز این کشور برای صادرات مازاد ال.ان.جی خود به اروپا توافق‌نامه‌ای را امضا کرده بود. این اقدامات ژاپن تحلیل‌های گذشته مبنی بر اشباع بودن بازار ال.ان.جیرا تایید کرد؛ امری که تاکنون برخی با نگاه تردید به آن می‌نگریستند.

بزرگترین واردکننده ال.ان.جی جهان، صادرکننده شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در هفته گذشته شرکت گازی جرای ژاپن، اولین محموله باز فروش ال.ان.جی خود را به کره‌جنوبی تحویل داد. این محموله که اولین محموله بازفروش ال.ان.جی در خارج از ژاپن است، یک گام بلند برای توسعه تجارت انرژی برای ژاپن محسوب می‌شود.

    بر اساس گفته هیروکی ساتو معاون ارشد اجرایی این شرکت،جرا توافق کرده است تا تقریبا 60000 تن ال.ان.جی را در ماه دسامبر به ترمینال گوانگ یانگ کره جنوبی تحویل دهد. به گفته وی این میزان ال.ان.جی قرار است از قرارداد بلندمدت تامین ال.ان.جی این شرکت با اندونزی تامین شود.این مقام ارشد شرکت جرا همچنین این پروژه را به عنوان نقطه آغازی برای توسعه تجارت و بازاریابی شرکت جرا در فروش ال.ان.جی توصیف کرد و در ادامه بیان داشت که این شرکت در حال مذاکره با خریداران بیشتری در آسیا و اروپا برای صادرات ال.ان.جی است.قیمت ال.ان.جی صادراتی ژاپن به کره جنوبی نیزدر محدوده‌ای قرار خواهد گرفت که بتواند با تک محموله‌های ال.ان.جی شرق آسیا رقابت کند.

    شرکت جرا مطابق قراردادهای بلندمدت واردات ال.ان.جی خود، سالانه 40 میلیون تن ال.ان.جی تحویل می‌گیرد. به دلیل کاهش مصرف گاز داخلی ژاپن، این شرکت برنامه دارد صادرات ال.ان.جی خود را به سالانه سه تا 4 میلیون تن تا سال 2030 برساند.همچنین این شرکت به منظور حفظ جایگاه خود به عنوان بزرگترین شرکت واردکننده ال.ان.جی جهان، علاقه‌مند است میزان واردات طی قراردادهای بلندمدت را حفظ و مازاد آن را صادر کند؛ چرا که دراین صورت می‌تواند اثرگذاری خود بر بازار ال.ان.جی جهان را افزایش دهد.

    در حالی هفته گذشته اولین محموله ال.ان.جی ژاپن به کره‌جنوبی تحویل داده شد که این کشور چند ماه پیش نیز موافقت‌نامه‌ای رابه منظور صادرات سالانه 1.5 میلیون تن ال.ان.جی وارداتی خود به فرانسه از سال 2018 به امضا رسانده‌بود. اگرچه برخی کارشناسان، اجرایی شدن این قرارداد را مورد تردید قرار داده بودند، عملی شدن صادرات ال.ان.جی ژاپن به کره‌جنوبی نشان داد تحلیل‌های گذشته مبنی بر اشباع بودن بازار ال.ان.جی واقعی بوده است و بازار ال.ان.جی جهان در سال‌های آتی به کاهش رشد تقاضا مواجه است.

    برچسب ها