عصر خودرو

جزئیات دیدار آخوندی با گیرت بورژوا:

اشتیاق بلژیکی‌ها برای بازگشت مجدد به بنادر ایران

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی با گیرت بورژوا نخست وزیر منطقه فلاندر بلژیک، در وزارت راه و شهرسازی دیدار و بر زمینه‌های همکاری مشترک تاکید کردند.

اشتیاق بلژیکی‌ها برای بازگشت مجدد به بنادر ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با گیرت بورژوا نخست وزیر منطقه فلاندر بلژیک دیدار و بر همکاری مشترک دو کشور تاکید کردند.

    تیمور بشیرگنبدی، مدیرکل دفترتوسعه اموربین‌الملل گفت: هیات 115 نفره تجاری بلژیکی که از روز گذشته در تهران هستند توانستند ملاقات‌های خیلی خوبی با بخش خصوصی ایران در سازمان توسعه و تجارت داشته باشند.

    وی ادامه داد: آشنایی با فضای همکاری دو کشور ایران و بلژیک در حوزه راه و شهرسازی و حمل و نقل اهم گفت‌وگوهای وزیر راه و شهرسازی با نخست وزیر فلاندر بود و در این دیدار آقای آخوندی توضیحات جامعی از مأموریت‌های وزارت راه و شهرسازی ارائه دادند.

    گنبدی با اعلام اینکه وزیر راه و شهرسازی در خصوص انجام مأموریت‌های این وزارتخانه درحوزه مسکن و شهرسازی، شهرهای جدید و پروژه‌های ریلی و تکمیل کریدورها توضیحاتی را به هیئت بلژیکی ارائه داد، گفت: فضای سرمایه‌گذاری در ایران پسابرجام توضیح و فرصت‌های سرمایه‌گذاری تشریح شد.

    وی ادامه داد: طرف بلژیکی در خصوص پروژه‌هایی که در داخل مطرح است و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بنادر ما سؤال‌هایی داشت و اشتیاق فراوانی برای سرمایه‌گذاری و حضور در پروژه‌های سرمایه‌گذاری وجود داشت.

    مدیرکل دفتر توسعه امور بین‌الملل توضیح داد شرکت‌های مهم بلژیکی در سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه بنادر جنوب کشور به خصوص در بندر امام خمینی و بندر شهید رجایی سابقه حضور بیست، سی ساله دارند.

    بشیر گنبدی توضیح داد هیئت بلژیکی از اینکه چه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و چه زمینه‌هایی در ایران در حوزه ریلی، بنادر و آزادراه‌ها وجود دارد از آقای آخوندی سوال‌هایی را مطرح کرد و  وی نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر، حوزه ریلی و جاده‌ای را در قالب یک کتابچه به آنها ارائه کرد.

    برچسب ها