عصر خودرو

رییس ایمیدرو با حضور در ایسنا اعلام کرد;

اجرای ۴۲ طرح معدنی و صنایع معدنی تا بهار آینده

عصر بازار- رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: این سازمان تا بهار سال آینده ۴۲ طرح معدنی و صنایع معدنی را افتتاح یا وارد فاز اجرایی می‌کند.

اجرای ۴۲ طرح معدنی و صنایع معدنی تا بهار آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، دکتر مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران بخش‌های مختلف ایمیدرو ضمن بیان اینکه معادن از حوزه‌های جذاب سرمایه گذاری و همچنین تامین معاش کشورها محسوب می‌شود، اظهار کرد: در سطح دنیا 2000 میلیارد دلار در بخش معادن، چرخش مالی وجود دارد که 75 درصد آن مربوط به نفت و گاز و 25 درصد به دیگر بخش‌ها اعم از مواد فلزی و غیرفلزی برمی‌گردد.

    وی اظهار کرد: کشور ما از امتیازات ارزشمندی در بخش نفت و گاز و معادن برخوردار است و حدود 700 تا 800 میلیارد دلار ذخیره معدنی شناخته شده تا میزان اکتشاف فعلی داریم و پانزدهمین کشور معدنی دنیا هستیم.

    معاون وزیر صنعت معدن وتجارت اظهار کرد: ارزش کل طرح‌هایی که در برنامه افتتاح قرار دارند، بیش از 1.6 میلیارد دلار و ارزش کل تعداد طرح های که آغاز می شوند بیش از 2.4 میلیارد دلار برآورد شده است.

    کرباسیان ادامه داد: سهم بخش‌ها از راه‌اندازی کارخانه ها شامل آهن اسفنجی 600 میلیون دلار با ظرفیت تولید چهار میلیون تن، گندله سنگ آهن 590 میلیون دلار با ظرفیت 10 میلیون تن و زیرساخت (جاده و تولید برق) 221 میلیون دلار است.

    معاون وزیر صنعتف معدن و تجارت گفت: سهم بخش‌ها از آغاز عملیات اجرایی نیز در زیرساخت 450 میلیون دلار اسکله منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، تیتانیوم 162 میلیون دلار، سرب و روی 1.5 میلیارد دلار و توسعه طلا زرشوران 48 میلیون دلار است.

    برچسب ها