عصر خودرو

ایجاد ۱۴ نیروگاه گازی جدید;

افزایش ۱۳ میلیارد کیلووات ساعت تولید برق

عصر بازار- ترکمنستان با دارا بودن بزرگترین ذخایر گاز طبیعی در میان کشورهای آسیای مرکزی و ششمین کشور در جهان، در نظر دارد تولید برق این کشور را برای سال ۲۰۳۰ به میزان ۱۳ میلیارد کیلووات ساعت افزایش داده و میزان کل تولید برق خود را به ۳۵.۵ میلیارد کیلووات ساعت برساند.

افزایش ۱۳ میلیارد کیلووات ساعت تولید برق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، قربانقلی بیردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان در مراسم افتتاحیه یک مرکز کنترل در عشق آباد ترکمنستان به روزنامه Azer news ترکمنستان اعلام کرد در نظر دارد تا با اجرای یک برنامه استراتژیک میان مدت منابع برق این کشور را تنوع ببخشد.

    وی افزود: اقدامات انجام شده در این زمینه می­تواند به طور کامل برق مورد نیاز مصرف کنندگان این کشور را تأمین نماید و می­تواند برق مازاد خود را  به کشورهای همسایه (افغانستان و ایران) عرضه نماید.

    وی تصریح کرد: ترکمنستان در نظر دارد ضمن ایجاد تنوع در عرضه برق، مقدار آن را در آینده افزایش دهد. براساس طرح توسعه صنعت برق ترکمنستان برای سال­های 2020-2013، برای ساخت 14 نیروگاه گازی در مناطق مختلف این کشور برنامه­ریزی شده است.

    محمداف خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 6 نیروگاه در استان­های آخال، لباب و مری ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

    وی ادامه داد: . علاوه بر احداث بخشی از خط لوله گاز ترکمنستان- افغانستان- پاکستان- هند، برنامه ما به طور موازی در دسامبر 2015، احداث سیستم برق با ولتاژ بالا  بوده است.

    پیش از آن گزارش شده ترکمنستان در حال شناسایی گزینه­ های احتمالی برای صادرات برق به تاجیکستان، قزاقستان، پاکستان و کشورهای قفقاز است.

    همچنین پیش از این، وزارت انرژی این کشور میزان تولید برق در سال 2015 را 22.5 میلیارد کیلووات ساعت گزارش کرده است.

    گفتنی است، در حال حاضر مقدار صادرات به کشورهای همسایه در این دوره 3.2 میلیارد کیلووات ساعت گزارش شده، و ترکمنستان در نظر دارد با توجه به طرح توسعه صنعت برق این کشور، تولید برق خود را تا 27.4 و 35.5 میلیارد کیلووات ساعت به ترتیب در سال­های 2020 و 2030 افزایش دهد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو