عصر خودرو

کیش اینوکس ۲۰۱۶ (۲۸)

برنامه های "تیسا کیش" برای کیش اینوکس از زبان مدیر عامل

عصر بازار- با توجه به حجم سرمایه گذاری کلان شرکت تیساکیش در جزیره کیش به جهت جذب سرمایه گذار و شناسایی فرصتهای موجود در نمایشگاه شرکت کرده ایم.

برنامه های "تیسا کیش" برای کیش اینوکس از زبان مدیر عامل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    محمد قائمی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت تیساکیش در گفت و گو با «عصربازار» درباره ارزش سرمایه گذاری و نیز ارزش پروژه های شرکت تیساکیش که یکی از بزرگترین شرکت ها در عرصه ساخت و ساز است، گفت: اکنون 2 پروژه مهم در جزیره کیش در حال ساخت است که پروژه تجاری تیسا یک جزو یک از بهترین مراکز گردشگری، تفریحی و تجاری این جزیره به حساب می آید. گفتنی است، ارزش سرمایه گذاری این پروژه ها به میزان 500 تا 600 میلیاردتومان و همچنین ارزش روز پروژه های تکمیل شده  این شرکت بالغ بر 1000 میلیاردتومان است.

    وی ارزیابی خود از وضعیت بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری را اینگونه بیان کرد: بازار مسکن طی 2سال اخیر با رکود بی سابقه ای همراه بود، به همین دلیل شرکت های ساختمانی در این دوران وضعیت بسیار بدی را تجربه کردند که این امر باعث شد تا شرکت هایی که در حوزه ساختمانی در حال فعالیت هستند با ضررهایی روبرو شوند و همچنین این رکود باعث خروج غیر متخصصان صنعت ساختمان از این حوزه گردید . 

    به گفته قائمی، به احتمال زیاد تا پایان سال جاری تغییرات محسوس و چشمگیری نه در بحث قیمت و نه در رشد معاملات در بازار مسکن مشاهده نخواهد شد و امید است پس از آن بازارمسکن به سمت رونق و شکوفایی حرکت نماید ، لازم به ذکر است که رکود طبیعتا در هر زمان موقتی است و امکان رونق مجدد وجود دارد.

    مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت تیساکیش به تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ سود بانکی به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در رونق بازار مسکن محسوب می شود. بدین منظور، افرادی که سرمایه های خود را جهت سرمایه گذاری در بانک پس انداز و سودی را دریافت می کنند به دلیل کاهش نرخ سود بانکی، سرمایه های خود را از بانک خارج و به سمت بازار مسکن سوق می دهند.

    وی در ادامه گفت: افرادی که در ساخت و ساز فعال هستند قادر به دریافت تسهیلات با نرخ پایین تر هستند که این امر باعث فعال تر شدن افرادی که در این حوزه در حال فعالیت هستند می شود بنابراین این عوامل در کنار یکدیگر باعث حرکت بازار مسکن به سمت رونق خواهد شد.

    قائمی درخصوص تمایل سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری در حوزه مسکن گفت: سرمایه گذاری در پروژه های تفریحی، گردشگری و نیز تجاری به طور قطع جذابیت بسیار زیادی را برای سرمایه گذاران خارجی رقم خواهد زد و به طور قطع از سرمایه گذاری در چنین پروژه هایی استقبال می کنند.

    مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت تیساکیش در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر دلیل انتخاب منطقه آزاد کیش جهت ساخت پروژه های مذکور گفت: با توجه به اینکه منطقه آزاد کیش به عنوان یکی از مناطق گردشگری محسوب می شود بنابراین در بازار کنونی، سرمایه گذاری در پروژه هایی که در مناطق گردشگری و تجاری انجام می شود به نوعی منطقی تر از مناطق دیگر به نظر می آید و همچنین به دلیل وجود برخی از معافیت های مالیاتی و گمرکی باعث ایجاد جذابیت ساخت و ساز و نیز سرمایه گذاری در این منطقه شده است.

    وی دلیل حضور شرکت مذکور در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که طی دو روز آینده در کیش برگزار می شود را اینگونه بیان کرد: با توجه به اینکه همزمان هشتمین نمایشگاه فرصتهای سرمایه  گذاری نیز در کنار نمایشگاه بورس و بیمه و بانکداری برگزار میشو و با عنایت به حجم سرمایه گذاری کلان این شرکت در جزیره کیش  به جهت جذب سرمایه گذار و شناسایی فرصتهای موجود در نمایشگاه شرکت نموده ایم

    برچسب ها
    مطالب مرتبط