عصر خودرو

حجم کل تامین مالی های بازار سرمایه;

بیمه حکمت و موسسه اعتباری ثامن مجوز تاسیس گرفتند

عصر بازار- ابوترابی با اشاره به صدور دو مجوز تاسیس شرکت گفت:با توجه به دو حوزه بازار بدهی و سرمایه‌ای، حجم کل مجوزهای صادر شده برای افزایش سرمایه در سال جاری تا کنون برای ناشران بورسی و فرابورسی ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

بیمه حکمت و موسسه اعتباری ثامن مجوز تاسیس گرفتند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، غلامرضا ابوترابی گفت: در کل بازار سرمایه کشور از ابتدای سال تا پایان مهر ماه، اگر چه در حوزه بدهی ارقام چشم‌گیری برای ناشران وجود ندارد، اما در حوزه سرمایه‌ای تاکنون مجوز افزایش سرمایه به ارزش 9 هزار و 800 میلیارد تومان از سوی سازمان بورس اوراق بهادار اعطا شده است.

    رئیس نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای سازمان بورس با بیان اینکه در 7 ماه امسال 89 شرکت با هدف افزایش سرمایه مجوز برگزاری مجمع فوق العاده صادر شده است، عنوان کرد: حجم تامین مالی‌ صورت گرفته در کل بازار سرمایه ایران در بخش سرمایه‌ای از سال 1390 تا کنون به ترتیب شامل 82 هزار و 205 میلیارد ریال در سال 1390 ؛ 113 هزار و 950 میلیارد ریال در سال 1391؛ 243 هزار و 922 میلیارد ریال در سال 1392 ؛ 273 هزار و 697 میلیارد ریال در سال 1393 و مبلغ 311 هزار و 262 میلیارد ریال در سال 1394 بوده است. همچنین در سال 1395 نیز این رقم بطور دقیق تا پایان مهر ماه سال جاری به مبلغ 98 هزار و 695 میلیارد ریال بالغ شده است.

    این مقام مسئول از صدور مجوز برای سه ابزار جدید در حوزه بازار بدهی طی 7 ماهه سال جاری سخن گفت و افزود: این مجوزها شامل اوراق اجاره و مرابحه به ارزش 20 هزار و 99 میلیارد ریال بوده که فقط  برای شرکت‌های خصوصی ارایه شده است.

    به گفته وی اوراق بدهی برای تامین مالی شرکت قطارهای مسافر بری جوپار، رایتل، هواپیمایی ماهان، بانک مسکن، فولاد مبارکه، لوتوس پارسیان ، مادر تخصصی بازرگانی ایران و لیزینگ امید منتشر و پذیره نویسی شده است.

    ابوترابی از موافقت با صدور مجوز برای برگزرای مجمع موسسان دو شرکت در شرف تاسیس نیز خیر داد و گفت: موسسه اعتباری ثامن با سرمایه 300 میلیارد تومانی و بیمه حکمت (وابسته به بانک حکمت صبا) با سرمایه 250 میلیارد تومانی مجوز تاسیس خود را از سازمان بورس دریافت کرده‌اند.

    وی تاکید کرد: تا این لحظه نیز درخواستی برای ادغام موسسه اعتباری افضل توس در بانک دی به سازمان بورس اوراق بهادار ارایه نشده است.

    برچسب ها