عصر خودرو

انتقال نفت خام موضوع گفتگوی وزیر انرژی مصر و مقام های عراقی در بغداد

عصر بازار- وزارت نفت و ثروت های معدنی مصر روز یکشنبه اعلام کرد که قاهره و بغداد راه های ساخت خطوط و شبکه انتقال نفت خام و فراورده های نفتی، گاز طبیعی و اجرای طرح ها و شرکت های مشترک در زمینه حفاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتقال نفت خام موضوع گفتگوی وزیر انرژی مصر و مقام های عراقی در بغداد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، طارق ملا، وزیر نفت و ثروت های معدنی مصر شنبه شب و پس از سفر دو روزه خود به اردن، وارد بغداد شده است.
    وزیر انرژی مصر در دیدار با حیدر العبادی نخست وزیر عراق، بر حمایت از همکاری مشترک دو کشور و اردن در زمینه نفت،‌ فعال سازی همکاری منطقه ای بین سه کشور، تاکید کرد.
    نخست وزیر عراق در این دیدار گفت: افق های همکاری و طرح های استراتژیک با مصر در سال های آینده، افزایش خواهد یافت.
    ملا در آغاز هفته گذشته، با هانی الملقی نخست وزیر اردن در امان پایتخت این کشور دیدار و گفت و گو کرد و راه های همکاری دو کشور در زمینه نفت و گاز، همکاری در زمینه واردات گاز مایع مورد بحث و تبادل نظر دو کشور قرار گرفت.
    دیدار وزیر انرژی مصر از اردن و عراق،‌ تنها چند هفته ای پس از آن صورت می گیرد که شرکت آرامکو عربستان به مصر هشدار داد که محموله های نفت خود به قاهره را متوقف خواهد کرد.
    هفته گذشته،‌ ملا در واکنش به این خبر گفت: توافق نامه واردات مواد سوختی از شرکت آرامکوی عربستان هم چنان به قوت خود باقی است و هنوز متوقف نشده است اما مصر هیچ گونه اطلاعی ندارد که عربستان صادرات مواد سوختی خود به قاهره را چه زمانی از سر می گیرد.
    روابط قاهره و ریاض به دنبال اعلام حمایت مصر از طرح روسیه در شورای امنیت سازمان ملل در مورد حلب رو به تیرگی گذاشته است.
    در همین راستا ایاد مدنی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و یکی از وزیران پیشین عربستان چندی پیش عبدالفتاح السیسی را به باد تمسخر گرفته و اظهار داشت: من مطمئنم که در یخچال شما چیزی جز آب یافت نمی شود.
    به دنبال این اظهارنظر٬ سامح شکری وزیر خارجه مصر گفت که از این پس کشورش در خصوص مواضع خود در مورد سازمان همکاری اسلامی تجدیدنظر خواهد کرد.

    برچسب ها