عصر خودرو

معاون نظارتی بانک مرکزی:

کاهش مجدد نرخ سود تسهیلات در دستور کار است

عصر بازار- معاون نظارتی بانک مرکزی بیان داشت که میزان نرخ سود تسهیلات بانکی ۱۸ درصد برای تولیدکنندگان رقم مناسبی نیست و در راستای کاهش مجدد آن اقدام خواهیم کرد.

کاهش مجدد نرخ سود تسهیلات در دستور کار است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرشاد حیدری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه تعیین نرخ تسهیلات و نرخ پول بر اساس نظام عرضه و تقاضای پول است، افزود: نرخ سود سپرده ها و نرخ سود تسهیلات در بازار پولی کشور از سال های گذشته روند رو به کاهش داشته که ناشی از رقابت همین بازار است.

    وی اضافه کرد: بسته کنونی، طبیعی است و شورای پول و اعتبار با تدبیر و به تدریج به سمت کاهش نرخ سودهای سپرده و تسهیلات پیش می رود.

    معاون نظارتی بانک مرکزی هم گفت: با عرضه بیشتر پول و تعادل رسیدن بازارهای مالی در آینده شاهد کاهش بیشتر این نرخ ها خواهیم بود به نحوی که تعادل در هیچ بخشی از بازار برهم نخورد.

    حیدری ادامه داد: بازارهای مالی ما به هم پیوسته بوده و اگر در بازاری دقت کافی به عمل نیاید ممکن است این موضوع به بازار دیگر منتقل شود و نوسانات شدیدی در اقتصاد ایجاد کند.

    حیدری با اشاره به اینکه نرخ 18 درصد برای سود تسهیلات، برای تولید کننده ها مناسب نیست افزود: همه تلاش ما در جهت کاهش این نرخ است.

    وی با بیان اینکه در هزینه تمام شده تولید، هزینه پول درصد عمده را تشکیل نمی دهد، اضافه کرد:  هزینه مالی در قیمت تمام شده حداکثر، 8 درصد قیمت تمام شده است.

    حیدری گفت: وظیفه ما اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار، مقررات و قوانین در نظام بانکی است و بر روی اجرای این مصوبات نظارت می شود و اگر رعایت نشود برخورد می شود.

    معاون نظارتی بانک مرکزی افزود:  در ماه های گذشته به حدود 10 بانک تذکر کتبی و دستورات اصلاحی نرخ دادیم و اصلاحات لازم را انجام دادند.

    برچسب ها