عصر خودرو

شرکت قطری برای فروش ساعت و شیرینی وارد بازار ایران می‌شود

عصر بازار- یک شرکت قطری، یکی از بزرگترین شرکت های خرده فروشی و عرضه کالاهای لوکس در خاورمیانه قصد دارد سال آینده وارد بازار ایران شود و فروشگاه های ساعت فروشی و شیرینی فروشی در تهران دایر کند.

شرکت قطری برای فروش ساعت و شیرینی وارد بازار ایران می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شرکت هولدینگ ابو عیسی، یکی از بزرگترین شرکت های خرده فروشی و عرضه کالاهای لوکس در خاورمیانه قصد دارد سال آینده وارد بازار ایران شود و فروشگاه های ساعت فروشی و شیرینی فروشی در تهران دایر کند.

    این شرکت که توسط یک خانواده قطری اداره می شود، نمونه ای از یک کسب و کار عربی حاشیه خلیج فارس است که می تواند از لغو تحریم های غرب علیه ایران منتفع شود.

    تنش های دیپلماتیک بین کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و ایران در قضیه سوریه و یمن همچنان برخی از سرمایه گذاران را از ورود به بازار ایران می ترساند. دیگر مانع عمده برای سرمایه گذاری این است که بانک های بزرگ بین المللی همچنان تمایلی به همکاری با ایران ندارند.

    اما تجاری نظیر ابوعیسی به تدریج در حال مذاکره برای انعقاد قراردادهایی هستند که به آنها اجازه می دهد وارد بازار ایران شوند.

    اشرف ابوعیسی، رئیس و مدیر 48 ساله هولدینگ ابوعیسی در این باره گفت: «(ورود به بازار ایران) کسب و کار ما را به وضوح توسعه خواهد داد.»

    شرگت ابوعیسی 4 هزار کارمند دارد و بیش از 250 برند در زمینه های مد و لباس، عطر، لوازم آرایشی، محصولات چرمی و محصولات الکترونیک را در خاورمیانه در اختیار دارد.

    ابوعیسی گفت:«ما کارمان را با تاسیس 5 یا 6 فروشگاه در تهران آغاز خواهیم کرد. ما قصد داریم در 5 سال آینده هر سال تقریبا همین تعداد فروشگاه (درتهران) و همچنین در شهر اصفهان که انتظار داریم در سال های آینده به یک قطب گردشگری تبدیل شود، دایر نماییم.»

    ابوعیسی در حال استفاده از مدلی است که شاید سایر شرکت های عربی حاشیه خلیج فارس از آن تبعیت کنند: وی قصد دارد به حلقه اتصال شرکای ایرانی با  تولید کنندگان کالا در خاورمیانه و توزیع کنندگان کالاهای لوکس که اغلب برندهای غربی هستند تبدیل شود. وی 2 سال صرف انعقاد قرارداد و انجام مذاکرات تجاری با ایرانی ها کرده است.

    «تعداد زیادی از شرکت هایی که ما در قطر و منطقه با آنها کار می کنیم از ما می خواهند که به ایران برویم که از جمله آنها می توان به برندهای مد و لباس، ساعت مچی، عطر اشاره کرد.... برندهای غربی علاقمند به استفاده از شرکای داخلی برای ورود به بازار ایران هستند.»

    برچسب ها