عصر خودرو

قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل:‌

قرارداد خرید ایرباس و بوئینگ به زودی امضاء می‌شود

امکان حضور شرکت‌های داخلی در ‌زنجیره تأمین قطعه ایرباس‌

عصر بازار- قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل گفت: بعد از مدت‌ها مذاکره و بررسی‌های تخصصی، امضای قرارداد با ایرباس و بوئینگ به مرحله آخر رسید و به زودی متن توافق شده امضا می‌شود.

قرارداد خرید ایرباس و بوئینگ به زودی امضاء می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی،  اصغر فخریه کاشان‌ ‌با اعلام این خبر اظهار داشت: خرید 111 فروند هواپیما از ایرباس با اعتبار کمتر از 10 میلیارد دلار و خرید 108هواپیما از بوئینگ به مرحله پایانی خود نزدیک شده است.

    فخریه کاشان با بیان اینکه‌ ایرباس و بوئینگ باید رفتار مساوی و یکسانی با ما مثل هر کشور دیگری داشته باشند، گفت: طبیعی است که آنها هم نقطه نظرات  و نگرانی‌های خودشان را دارند، ما هم چیزی را می‌خواهیم امضا کنیم که منافع مملکت را به دنبال داشته باشد‌، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال شمسی (مارس 2017)‌ ما قطعاً تعدادی از این هواپیماها را خواهیم دید و هم ایرباس و هم بوئینگ وارد ایران می‌شوند.

    وی در پاسخ به این سؤال که واگذاری امتیاز ساخت قطعات هواپیما به ایران از سوی بوئینگ و ایرباس داده شده است؟ توضیح داد: چنین عبارتی درست نیست و واگذاری امتیاز صورت نگرفته است؛ وقتی پیش‌نویس همکاری در ماه ژانویه در پاریس امضا شد تفاهم کردیم که شرکت‌های داخلی که معاونت فناوری و تحقیقات علمی رئیس جمهوری مشخص می‌کند قطعات (سخت افزار- نرم‌افزار)برای هواپیماهای ایرباس بسازند، بر این اساس شرکت‌های داخلی می‌توانند در لیست زنجیره تأمین قطعات هواپیماهای ایرباس قرار گیرند.

    وی افزود: طبق پیش‌نویس، قرار شده نمایندگان ایرباس به ایران بیایند و بررسی‌های لازم را انجام دهند‌؛ تاکنون آمد و شدهای زیادی انجام شده و کمیته اجرایی شکل گرفته است تا بررسی‌های تخصصی صورت گیرد، شرکت‌های واجد شرایط ایرانی با تأیید ایرباس می‌توانند قطعات و خدمات خود را در سطح جهانی تولید کنند، قرار گرفتن در زنجیره تدارک ایرباس کمک می‌کند تا تولیدات داخلی هدفمند و با کیفیت باشد البته قرار است همین روند هم در مورد شرکت بوئینگ اجرایی شود.

    برچسب ها