عصر خودرو

رویترز اعلام کرد;

ورود روسیه و سامسونگ به صنعت تأمین گاز بحرین

عصر بازار- رویترز اعلام کرد:روسیه و بحرین طی روزهای گذشته برای صادرات LNG به بحرین توافقاتی را انجام داده‌اند و سامسونگ نیز قرار است ترمینال LNG را در بحرین راه اندازی کند.

ورود روسیه و سامسونگ به صنعت تأمین گاز بحرین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، طی روزهای گذشته روسیه و بحرین برای صادرات LNG به این کشور حاشیه خلیج فارس توسط روسیه به توافق رسیدند.

    پیشتر نیز شرکت سرمایه گذاری سامسونگ کره جنوبی کنسرسیوم ساخت و توسعه یک ترمینال LNG برای بحرین را در اختیار گرفته بود.

    بر اساس اطلاعات موجود، سامسونگ این ترمینال را با ظرفیت دریافت 800 میلیون متر مکعب LNG و تحت یک قرار داد 20 ساله که از سال 2018 اجرایی می شود در دست خواهد گرفت.

    روز سه شنبه نیز طی دیدار روسای جمهور روسیه و بحرین در مسکو، توافقنامه صادرات گاز مایع شده بین دو شرکت گازپروم روسیه و شرکت ملی نفت بحرین به امضا رسید.

    از سوی دیگر دو شرکت روس جیولوجیا و نوگای بحرین برای همکاری در حوزه اکتشاف نفت و گاز در آب های بحرین توافقنامه ای را به امضا رساندند.

    این توافقنامه برای مدت 5 سال امضا شد و از سال 2017 اجرایی می شود.

    در حال حاضر شرکت گازپروم روسیه در حال آماده سازی زمینه و تجهیزات خود برای افزایش صادرات LNG است.

    گازپروم که بزرگ ترین شرکت گازی جهان محسوب می شود و حدود یک سوم کل گاز مورد نیاز اروپا را تأمین می کند LNG چین، امارات، هند و انگلیس را نیز تأمین می کند.

    از سوی دیگر ترمینالی که توسط سامسونگ در بحرین ساخته خواهد شد شامل یک منبع ذخیره سازی دریایی، تأسیسات دریافت LNG و دیگر تجهیزات مورد نیاز برای نقل و انتقال ال ان جی در این کشور خواهد بود.

    یک شرکت کره ای دیگر نیز قرار است بخش ساخت و مهندسی این تأسیسات را انجام دهد.

    شرکت تیکی نیز در این قرارداد مسئولیت تأمین ذخیره گاه دریایی گاز را برای بحرین خواهد داشت.

    برچسب ها