عصر خودرو

رددیون به شیوه های خصوصی سازی در دولت یازدهم اضافه شد

عصر بازار- مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: دولت طی مصوبه ای حدود ۴۶۰۰ میلیارد تومان از بدهی های خود را به صورت تهاتر به این سازمان پرداخت کرد.

رددیون به شیوه های خصوصی سازی در دولت یازدهم اضافه شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که واگذاری بنگاههای دولتی در سالهای اجرای سیاست خصوصی سازی و اصل 44 قانون اساسی در کشور یکی از آفت های واگذاریها عنوان می شود و متولیان امر نیز بارها بر این نکته تاکید کرده اند که واگذاری بنگاههای دولتی در قالب رددیون دولت به بنگاههای طلبکار به روند اجرایی خصوصی سازی در کشور آسیب رسانده و بر این اساس دولت یازدهم هم پس از روی کار آمدن، واگذاری سهام بابت رددیون دولت به طلبکاران را متوقف کرده است، روز گذشته سیدتقی نوربخش اذعان داشت: دولت طی مصوبه ای حدود 4600 میلیارد تومان از بدهی های خود را به صورت تهاتر به این سازمان پرداخت کرد.

    مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: بر اساس این مصوبه بنگاه های سودده از طریق سازمان خصوصی سازی به تامین اجتماعی منتقل شد که این بنگاه ها شامل 100 درصد نیروگاه خلیج فارس، 100 درصد قطار رجاء، 32 درصد پالایشگاه بندرعباس، 60 درصد پالایشگاه لاوان و 6 درصد بانک رفاه خواهد بود.

    وی گفت: دولت در مصوبه ای دیگری در شهریور، سایر بنگاه های منتقل نشده از سال 88 را نیز به سازمان تامین اجتماعی منتقل کرد.

    مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با تشکر از دولت بخاطر این دو مصوبه تاکید کرد: این مصوبات اقدامات بزرگی است که برای تسویه حساب بخشی از بدهی های دولت صورت گرفته است.

    بر این اساس باید منتظر ماند و دید اظهار نظر اخیر مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص پرداخت 4600 میلیارد تومان از بدهی های دولت به این سازمان در قالب رددیون "طبق چه مصوبه ای" بوده است و وزیر اقتصاد و مسئولین سازمان خصوصی سازی چه واکنشی به این رخداد خواهند داشت؟

    برچسب ها