عصر خودرو

حمایت آذربایجان از طرح کاهش تولید اوپک

عصر بازار- وزیر انرژی آذربایجان که برای شرکت در نشست کارشناسان اوپک به وین سفر کرده، تنها وزیر یک کشور غیر عضو بود که اظهاراتی در حمایت از ضرورت کاهش تولید برای تقویت قیمت ها بیان کرد.

حمایت آذربایجان از طرح کاهش تولید اوپک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مقامات کشورهای عضو و غیر عضو اوپک روز شنبه برای دومین روز با هدف حمایت از طرح اوپک برای کاهش تولید تشکیل جلسه دادند. روز جمعه شرکت کنندگان در این نشست نتوانسته بودند در مورد جزئیات این طرح به توافقی دست یابند.

    وزیر انرژی آذربایجان که برای شرکت در نشست کارشناسان اوپک به وین سفر کرده، تنها وزیر یک کشور غیر عضو بود که اظهاراتی در حمایت از ضرورت کاهش تولید برای تقویت قیمت ها بیان کرد.
    ناطق علیف، وزیر انرژی آذربایجان در بیرون از ساختمان مقر اوپک به خبرنگاران گفت: «امروز ما مواضع شناخته شده کشورها و پیش از همه کشورهای عضو اوپک را بررسی خواهیم کرد.» وی با اشاره به تلاش ونزوئلا برای به نتیجه رساندن توافق اوپک افزود: «دقیقا یک هفته قبل ما با رئیس جمهور ونزوئلا دیدار داشیتم.»
    وی افزود: «ونزوئلا و آذربایجان توافق کردند که اقداماتی را برای تثبیت بازار انجام دهند. ما توافق کردیم که قیمت نفت می تواند حدود 60 دلار باشد.»
    مقامات دیگر کشورهای غیر عضو اوپک اشاره ای به اقدام مشترک تولید کنندگان برای حمایت از قیمت ها نکردند.
    معاون وزیر انرژی قزاقستان در پاسخ به این سوال که پیش بینی اش از این نشست چیست گفت: «ما امیدواریم که قیمت ها واکنش نشان دهد و افزایش یابد.»
    نماینده برزیل گفت، کشورش تنها به عنوان ناظر در این نشست حضور دارد.
    مارسیو فلیکس نماینده دولت برزیل افزود: «تولید برزیل در چند سال آینده افزایش خواهد یافت.»
    روسیه که یکی از تولید کنندگان مهم نفت به شمار می رود و حامی اقدام هماهنگ با واوپک برای تقویت قیمت هاست نیز در این نشست حضور دارد، اما نماینده این کشور هنوز اظهارنظر علنی ای در وین نداشته است.
    از دیگر کشورهای غیر عضو اوپک که در این نشست حضور دارند می تواند به مکزیک، عمان و بولیوی اشاره کرد.

    برچسب ها