عصر خودرو

تولید نفت کویت از ۲ میلیون بشکه در روز فراتر رفت

عصر بازار- وزارت نفت کویت اعلام کرد، در راستای افزایش درآمد خود، تولید نفت این کشور از مرز ۲میلیون بشکه در روز گذشت.

تولید نفت کویت از ۲ میلیون بشکه در روز فراتر رفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، وزارت نفت کویت که قصد دارد بر اساس طرح زمان بندی شده تولید نفت خود را تا سال 2020 به مرز چهار میلیون بشکه در روز برساند با صدور بیانیه ای اعلام کرد، کویت تولید نفت خود را از 2 میلیون بشکه در روز به 2 میلیون و صد هزار بشکه رسانده است.
    وزارت نفت کویت همچنین با اعلام ادامه همکاری های خود با مصر در زمینه صنایع نفتی بیان کرد، سرمایه گذاری های این کشور در بخش نفت و گاز مصر بوده و روند این همکاری ها از سال 2012 به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.
    به گزارش روزنامه الرأی کویت٬ در همین راستا یک شرکت کویتی در ادامه حضور فعال شورای همکاری خلیج فارس در بخش های مختلف اقتصاد مصر، قصد دارد با در دست گرفتن یک میدان نفتی در صحرای مصر، اقدام به استخراج و تولید نفت خام کند.
    به نوشته نشریه الانبا، بر اساس توافق مشترک میان کویت و قاهره، شرکت کویت انرژی، یکی از بزرگترین شرکت های صنعت نفت کویت، تولید در میدان نفتی الجهراء واقع در منطقه صحرای غربی مصر را آغاز کرده و بدین ترتیب همکاری های دو کشور وارد مرحله جدیدی شده است.
    همچنین به گفته ساره اکبر مدیر اجرایی شرکت کویت انرژی، مراحل کشف و شناسایی این میدان نفتی در ماه ژوئیه گذشته به پایان رسیده و امتیاز فعالیت در آن، به کویت واگذار شده است.
    در حال حاضر روزانه ٤٥۰ هزار بشکه نفت در این میدان تولید می شود و قرار است به مرور زمان سطح تولید آن افزایش یابد.

    برچسب ها