عصر خودرو

پیش بینى نوسانات شدید در بازارهاى جهانى در ده روز آینده

عصر بازار- سال ۲۰۱۶ به سال شگفتى تبدیل شده است . بزرگترین شگفتى سال میلادى جارى رأى آرى مردم انگلستان به خروج این کشور از اتحادیه اروپا بود که کمتر کسى میتوانست آن را پیش بینى کند و همزمان نوسان عجیبى در فرصتى کوتاه در بازارهاى جهانى شکل گرفت .

پیش بینى نوسانات شدید در بازارهاى جهانى در ده روز آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، بعد از آن چندین انتخابات در اروپا شکل گرفت و نتایج غیر قابل انتظارى داشتند . ظرف ده روز آینده نتیجه انتخابات امریکا مشخص مى شود و شاید جهان منتظر یک شگفتى دیگرى است ، شگفتى که اگر رخ دهد ، تکانه هاى آن  بسیار از سایر رخدادهاى سال 2016 جدى تر است .

    این شگفتى هم انتخاب ترامپ ، کاندیداى پوپولیست  ریاست جمهورى امریکا است . هر چند که بیشتر راى گیرى هاى مقدماتى نشان از انتخاب کلینتون دارد ، ولى باز بازارهاى مالى انتظار یک شگفتى دیگر را دارند.

    بنابراین از روز دوشنبه که بازارهاى مالى باز مى شود ، با هر خبر از انتخابات شاهد نوسان قابل توجهى در بازارهاى مالى خواهیم بود. به عنوان نمونه ، روز جمعه که FBI  اعلام کرد که ایمیل هاى پاک شده خانم کلینتون را قرار است وارسى کند ، یکباره دلار سقوط کرد و طلا در کمتر از چند دقیقه بیش از ده دلار افزایش یافت .

    در این ده روز باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهورى امریکا هر خبرى میتواند بازاهاى جهانى را تکان دهد . در مجموع میتوان پیش بینى کرد که با هر خبرى که انتخاب ترامپ را تقویت کند دلار سقوط بیشترى میکند ، طلا به شدت بالا مى رود و یورو و سایر ارزهاى مقابل دلار امریکا نیز قوى خواهند شد. از آن گذشته شدت این تغییرات نیز بالا خواهد بود.

     

    نویسنده: مرتضى ايمانى راد
    برچسب ها