عصر خودرو

رییس اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرد:

دلایل افزایش قیمت سکه در بازار

عصر بازار- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: افزایش قیمت سکه در هفته گذشته در بازار تهران، ناشی از افزایش قیمت جهانی طلا و کاهش نرخ دلار بود که در مجموع افزایش ۱۹۵ هزار ریالی آن را رقم زد.

دلایل افزایش قیمت سکه در بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای افزود: هفته گذشته (شنبه اول تا پنجشنبه 6 آبان ماه) بازار جهانی طلا با کاهش متوسط 9 دلاری اونس جهانی روبرو شد.

    به گفته این مقام مسئول، افزایش متوسط قیمت ارز در هفته گذشته موجب شد تا قیمت سکه در بازار داخل از 10 میلیون و 930 هزار ریال در روزهای ابتدایی، با افزایش 195 هزار ریالی به 11میلیون و 125 هزار ریال در روز پایانی هفته افزایش پیدا کند .

    وی خاطرنشان ساخت: افزایش تقاضای طلا در بازار آسیا به دلیل آغاز فستیوال اعیاد در هندوستان و افزایش نرخ بیکاری در آمریکا که کاهش ارزش دلار را به همراه داشت، دلایل اصلی این افزایش بود .

    بر اساس این گزارش، صرافان ارز و سکه در معاملات روز شنبه بازار آزاد تهران تا ظهر امروز، هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را 11 میلیون و 100 هزار ریال دادوستد کردند.

    بر پایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران و تا ظهر امروز، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم 11 میلیون ریال و هر قطعه نیم سکه پنج میلیون و 600 هزار ریال مبادله شد.

    براساس معاملات امروز بازار آزاد تهران ، هر قطعه ربع و سکه یک گرمی به ترتیب دو میلیون و 970 هزار ریال و یک میلیون و 870 هزار ریال فروخته شد.

    براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر گرم طلای 18عیار، یک میلیون و 114 هزار و 420 ریال داد و ستد و هر اونس طلا نیز با 12 دلار و 20 سنت کاهش قیمت نسبت به پنجشنبه هفته گذشته ( ششم آبان ماه)، یک هزار و 275 دلار و 70 سنت قیمت گذاری شد.

    برچسب ها