عصر خودرو

اتحادیه اروپا و کانادا توافق‌نامه آزاد تجاری امضاء کردند

عصر بازار- اتحادیه اروپا و کانادا به توافق نهایی برای اجرای توافق نامه تجارت آزاد امضاء کردند.

اتحادیه اروپا و کانادا توافق‌نامه آزاد تجاری امضاء کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، روز پنجشنبه، نخست وزیر بلژیک، از موافقت پنج مجلس منطقه ای برای اجرای توافق جامع تجارت آزاد اتحادیه اروپا و کانادا خبر داد.

    اجرای این توافق از سوی 28 کشور عضو اتحادیه اروپا تأیید شده است ولی با مخالفت ولونیا روبرو بود.

    پول مگنت، رئیس دولت والونیا، اعلام کرد ما هم اکنون با طرف های بلژیکی به توافق رسیدیم که می تواند به طرف های اروپایی و سازمان های اتحادیه اروپا ارائه شود.

    دولت والونیا تا کنون نسبت به احتمال شکست کشاورزان این منطقه در برابر ورود محصولات کانادایی نگران بود اما بر اساس گزارشات موجود دولت بلژیک به دولت این منطقه اطمینان داده است که از آنها حمایت خواهد کرد.

    دولت ولونیا همچنین نسبت به نحوه تشکیل دادگاه ارائه شده در این توافق برای حل مناقشات اعتراض داشت.

    ژان فردریک پوسیون، کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه، موافقت ولونیا را مثبت ارزیابی نکرد و گفت شکل کلی توافق جامع تجارت آزاد اتحادیه اروپا-کانادا قابل قبول نیست.

    وی تأکید کرد همه ای توافقات به پول و قدرت ربط دارد. تجارت شاکله اصلی مبادلات اجتماعی است اما این تفکر که توافقات تجاری به گسترش صلح و همکاری بین ملت ها منجر می شود توهم محض است.

    پوسیون ادامه داد شرایط توافق جامع تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و کانادا به گونه ای است که رویه ها و مکانیزم های حمایت اجتماعی کنونی در کشورهای اروپایی را از بین خواهد برد.

    وی ادامه داد من در حال حاضر تأسف می خورم که بلژیک با موافقت خود راه را برای اجرای این توافق باز کرد چرا که این توافق راه به جایی نخواهد برد و من نمی خواهم که تجارت نقش کلیدی را در جوامع ایفا کند.

    پوسیون همچنین خواستار از سر گیری مذاکرات تجارت آزاد ترنس آتلانتیک شد اما گفت مبنای این مذاکرات برای اروپا باید تغییر کند.

    این مقام اروپایی تأکید کرد در صورتیکه در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیروز شود به سرعت از طرف فرانسه مذاکرات اتحادیه اروپا در این زمینه را ترک خواهد کرد چرا که معتقد است ساختار این مذاکرات باید به کلی تغییر کرده و نباید به صورت صرف به تجارت آزاد در آْن پرداخته شود.

    برچسب ها