عصر خودرو

صادرات نفت ایران به آسیا بیش از ۹۰ درصد افزایش یافت

عصر بازار- صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران در ماه اوت (مهر - آبان ) به کشورهای آسیایی نسبت به ماه مشابه پارسال ( ۲۰۱۵ ) بالغ بر ٩٢ درصد افزایش نشان می دهد.

صادرات نفت ایران به آسیا بیش از ۹۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، لغو تحریم‌های ایران و تلاش های این وزارتخانه برای بازستانی بازار، موجب شد تا سهم ایران در بازار آسیا به روزهای پیش از تحریم نزدیک شود.
    ایران که در روزهای تحریم، حداکثر یک میلیون بشکه نفت به مشتریان خود فروخته بود، اکنون سهمی بیش از دو میلیون و 500 هزار بشکه ای از بازار نفت را به خود اختصاص داده و کشورهای آسیایی همچنان بزرگترین مشتریان نفت ایران محسوب می شوند.
    بر اساس آخرین آمارها، مقصد ٦٣درصد نفت ایران کشورهای آسیایی است که از آن به‎ عنوان قطب بزرگ مصرف کننده نفت جهان نام می برند و همه کشورها تلاش دارند سهمی قابل توجه از این بازار را به خود اختصاص دهند.
    ایران پس از تحریم ها با پیگیری و تلاش خود موفق شد، سهم حداکثری را به دست آورد، و رشد صادرات به کشورهای آسیایی در ماه اوت نسبت به ماه مشابه پارسال حاکی از این امر است.
    اکنون سهم ایران از بازار آسیا، بیش از یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز است و شرکت ژاپنی ماروبنی (marubeni) نیز از خریداران سنتی نفت و نفتای ایران در سال 2012 است.
    شرکت ژاپنی یاد شده به دلیل تحریم‌ها واردات خود را کاهش داده بود و اعلام کرد که تمایل دارد همکاری خود را با ایران افزایش دهد.

    برچسب ها