عصر خودرو

قمصری به بوداپست رفت؛

آغاز مذاکرات نفتی ایران-مجارستان

عصر بازار- دور جدید مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و «ام او ال» به عنوان بزرگترین شرکت نفتی مجارستان به منظور امضای قرارداد بلندمدت فروش نفت انجام شد.

آغاز مذاکرات نفتی ایران-مجارستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با سفر به بوداپست مذاکرات جدیدی را با شرکت «ام او ال» به عنوان بزرگترین شرکت نفتی مجارستان به منظور امضای قرارداد بلندمدت و دائمی فروش نفت خام آغاز کرده است.

    در این سفر دو روزه قمصری علاوه بر گفتگو با مقامات شرکت نفتی «ام او ال» مجارستان از پالایشگاه نفت «دونا» در 40 کیلومتری مجارستان هم بازدید کرده است. علاوه بر فروش بلندمدت نفت خام و برخی از فرآورده‌های نفتی، سرمایه گذاری در بخش بالادستی و پایین دستی صنعت نفت ایران دیگر محور گفتگوهای نفتی مقامات ایرانی و مجارستانی در بوداپست بوده است.

    این دور از گفتگوها درحالی در بوداپست آغاز شده است که اخیرا ایران یک میلیون بشکه نفت خام ایران به مجارستان صادر کرده است.

    شرکت «او. ام. ال» مجارستان پیشتر با ارائه درخواستی رسمی به شرکت ملی نفت ایران، خواستار واردات روزانه 30 تا 40 هزار بشکه نفت خام سبک از ایران شده؛ اما با این وجود محدودیت تولید نفت سبک و بالا بودن ظرفیت تولید نفت خام‌ سنگین، مانع آغاز صادرات نفت ایران به مجارستان به عنوان یکی از کشورهای مصرف‌کننده نفت در بلوک شرق اروپا شده بود.

    این درحالی است که با آغاز شمارش معکوس بهره‌برداری از فاز اول توسعه میدان نفتی خشت در جنوب کشور، امکان تولید روزانه 20 هزار بشکه نفت سبک و تامین نفت مورد نیاز مجارها فراهم خواهد شد.

    برچسب ها