عصر خودرو

نقشه راه ۱۴۰۴ صنعت برق تدوین شد

عصر بازار- نقشه راه ۱۴۰۴ صنعت برق متناسب با سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور طراحی شده، و در آن مشخص شد که در هر شاخص صنعت برق باید در سال ۱۴۰۴ هجری شمسی به کجا برسد.

نقشه راه ۱۴۰۴ صنعت برق تدوین شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها، میزان مصرف انرژی است. بر همین اساس اعداد و ارقام کشور در توسعه شبکه در بخش بار و اقلام مطلوب تعیین شده، اما بهره‌وری و بازدهی‌ تاسیسات و مصرف جای کار دارد. همچنین وضعیت نیروگاه‌های کشور نیز خوب نیست و بیش از 3000 مگاوات از نیروگاه‌ها با 50 سال سابقه علی‌رغم اینکه باید تا کنون از رده خارج می‌شدند همچنان در مدار تولید هستند که همین موضوع نیز موجب کاهش راندمان و افزایش مصرف شده است.

    به همین دلیل وضعیت صنعت برق کشور به صورتی پیش بینی شده که اگر اوضاع به همین روال پیش برود در سال 1404 باید کل انرژی تولید شده در داخل کشور مصرف شود.

    برهمین اساس سند راه 1404 به هدف دستیابی به ظرفیت بیش از یکصد هزار مگاواتی نصب شده نیروگاهی، کاهش تلفات انرژی به هشت درصد، متوسط بازدهی 42 درصدی نیروگاه ها و افزایش سالیانه سه تا پنج هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر، از جمله شاخص های مطرح شده در سال هدف تبیین شده است.

    در نقشه راه صنعت برق، چارچوب های اصلی و خطوط کلان صنعت برق در 7 محور و در قالب موضوعات استراتژیک مدنظر قرار گرفت و تدوین شد. این هفت محور شامل، زیرساخت، قابلیت اطمینان و کارایی شبکه های برق، مدیریت تقاضا (DSM) و ارتباط با ذی نفعان، محیط زیست، ایمنی و بهداشت حرفه ای، اقتصاد برق، سبد بهینه تولید و کاهش تلفات برق تدوین شده است.

    با توجه به اصلاح ساختار صنعت برق و تشکیل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی، اطلاعات تدوین شده مربوط به محور «سبد بهینه تولید» جهت استفاده بهینه و بهره‌مندی لازم به همراه سایر اطلاعات احصاء شده محورهای عمومی مرتبط با شرکت تولید نیروی برق حرارتی به طور همزمان به این شرکت ارسال می شود.

    برچسب ها