عصر خودرو

طی اولین هفته آبان ماه رقم خورد؛

تیر۹۶، صدرنشین سررسیدهای بازار آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی هفته گذشته به ۱۸هزار و ۸۰۰ قرارداد و ارزش آن به بیش از دو هزار و ۱۹۶میلیارد ریال رسید.

تیر۹۶، صدرنشین سررسیدهای بازار آتی سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در اولین هفته آبان‌ماه، قیمت دلار و سکه به تاثیر از بازارهای جهانی عمدتا در مسیر افزایشی قرار گرفتند، به طوری که طی هفته گذشته بازار آتی سکه نیز روند مثبت قیمتی را به ثبت رساند.

    از سویی طی هفته اخیر در بین سررسیدهای فعال بازار آتی سکه، بیش‌ترین حجم معاملات با 13 هزار و 176 قرارداد به معاملات تحویل تیر ماه سال آینده اختصاص داشت تا ارزش این سررسید به بیش از یک هزار و 558 میلیارد ریال برسد. این در شرایطی است که سررسید اردیبهشت سال آتی با 2 هزار و 119 قرارداد، ارزش 246 میلیارد ریالی را تجربه کرد و جایگاه دوم را کسب کرد.

    همچنین سررسید آبان نیز با دو هزار و 154 قرارداد و ارزش بیش 151 میلیارد ریال در جایگاه سوم قرار گرفت. از طرفی سکه تحویل اسفند ماه با حجم 803 قرارداد و به ارزش بیش 91 میلیارد ریال در جایگاه چهارم ایستاد. این در شرایطی است که سر رسید دی ماه با کسب جایگاه پنجم حجم 547 قرداد و ارزش 61 میلیارد ریالی را تجربه کرد.

    طلای جهانی در هفته گذشته و با شروع بازارهای دنیا با افزایش 2 دلاری هفته کاری را شروع کرد و با نوسان های اندک هفته کاری را مثبت به پایان رساند، این در شرایطی است که پیش بینی ها نیز از روند بهای اونس در بازارهای جهانی مثبت است و انتظار می روند طی هفته آتی، سکه بازار داغ تری را تجربه کند.

    روند معاملات آتی سکه در آخرین روز هفته

    نگاهی به آمار معاملات بازار آتی سکه در آخرین روز هفته گذشته (پنجشنبه) نشان می دهد که این بازار تحت تاثیر افزایش ارزش طلای جهانی و نوسان رو به پایین بهای دلار با رشد قیمت رو به رو شد، به طوری که بهای سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و 107 هزار تومان معامله شد و افزایش0/29 درصدی را در این روز تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی سال جاری با قیمت یک میلیون و 123هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افزایش0/2 درصدی نسبت به چهارشنبه گذشته رو به رو شد. از سویی سکه سررسید اسفند ماه با افزایش 0/16درصدی با قیمت یک میلیون و142 هزار تومان معامله شد. این در حالی است که سکه تحویل اردیبهشت ماه سال آتی با نرخ یک میلیون و 162 هزار تومان، رشد 0/17 درصدی را تجربه کرد. در پایان نیز سکه تحویل تیر ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 182 هزار تومان، افزایش 0/02 درصدی را به ثبت رساند.

    برچسب ها