عصر خودرو

بیشترین افت قیمت هفتگی نفت در ۶ هفته اخیر به ثبت رسید

عصر بازار- نگرانی ها در این باره که اوپک نخواهد توانست توافق خود در زمینه کاهش تولید را اجرایی کند موجب شد تا نفت بیشترین افت قیمت هفتگی در ۶ هفته اخیر را به ثبت برساند.

بیشترین افت قیمت هفتگی نفت در ۶ هفته اخیر به ثبت رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نگرانی ها در این باره که اوپک نخواهد توانست توافق خود در زمینه کاهش تولید را اجرایی کند موجب شد تا قیمت نفت روز جمعه به زیر 50 دلار کاهش یابد و بیشترین افت قیمت هفتگی در 6 هفته اخیر را به ثبت برساند. این در حالی است که آمارها نشان می دهد تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا برای اولین بار از ماه ژوئن کاهش یافته است.
    موسسه بیکر هاگز اعلام کرد، تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا پس از 17 هفته افزایش متوالی، در این هفته 2 مورد کاهش یافته است.
    اما به گفته جیمز ویلیامز، اقتصاددان ارشد موسسه وی تی آر جی در لندن، توجه بازار همچنان بر اختلاف نظرهای داخل اوپک است. «کاهش 2 سکوی حفاری در آمریکا چندان مهم نیست.»
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 76 سنت، معادل 1.5 درصد کاهش به 49 دلار و 71 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز یک دلار و دو سنت، معادل 2 درصد کاهش داشت و به 48 دلار و 70 سنت رسید. بدین ترتیب قیمت این دو شاخص نفتی کاهش هفتگی حدودا 4 دلاری را تجربه کرد که بیشترین کاهش از اواسط ماه سپتامبر تاکنون بود.
    انتشار خبرهایی در مورد اینکه اف بی آی ایمیل های بیشتری در ارتباط با استفاده غیرقانونی کلینتون از سرور شخصی اش در دوران وزارت خارجه کشف کرده است، در کاهش بیشتر قیمت نفت موثر بود.
    مقامات اوپک و همتایانشان از تولید کنندگان غیر عضو این سازمان نظیر روسیه دیروز نشست دو روزه ای را در وین آغاز کردند که موضوع آن محدود کردن تولید برای غلبه بر مازاد عرضه جهانی نفت است. اما گزارش ها حاکی از بی نتیجه بودن این رایزنی ها در روز نخست است.

    برچسب ها