عصر خودرو

پوتین یک هفته قبل از اجلاس رسمی اوپک با شرکت‌های نفتی نشست برگزار می‌کند

عصر بازار- منابع آگاه از دولت روسیه اعلام کردند پوتین قصد دارد تا یک هفته قبل از برگزاری اجلاس اوپک، شرکت های نفتی این کشور را برای بررسی توافق احتمالی با اوپک دور هم جمع کند.

پوتین یک هفته قبل از اجلاس رسمی اوپک با شرکت‌های نفتی نشست برگزار می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، منابع آگاه از حوزه صنعت نفت روسیه اعلام کردند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، قصد دارد یک هفته قبل از برگزاری اجلاس اوپک در روز 30 نوامبر، شرکت های نفتی این کشور را دور هم جمع کنند.

    این دیدار با هدف بررسی توافق احتمالی کاهش تولید نفت این کشور با اوپک برگزار خواهد شد.

    این منابع اعلام کرده اند هنوز دستور کار این نشست به طور دقیق مشخص نیست.

    سخنگوی کرملین و وزارت انرژی این کشور هنوز از ابراز نظر در این باره خودداری می کنند.

    پیشتر خبرگزاری اینترفکس به نقل از یکی از گزارشات وزارت انرژی روسیه اعلام کرده بود که مقامات روس معتقدند هر گونه کاهش تولید نفت از سوی روسیه به سرعت با افزایش تولید نفت شیل شرکت های آمریکایی جبران خواهد شد.

    ایگور سچین، رئیس شرکت نفت دولتی روسنفت و از متحدان پوتین، دبیر این نشست است.

    در حال حاضر روسیه در حال همکاری با اوپک برای توافق در راستای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی و حل کردن بحران مازاد عرضه موجود است که طی دو سال گذشته بازار را بحرانی کرده است.

    سچین به داشتن سیاست های ضد اوپکی شهره است چرا که معتقد است با انفجار تولید نفت شیل طی سال های گذشته، این کارتل نفتی وجهه بین المللی خود را از دست داده است.

    وزرای نفت شورای همکاری خلیج فارس طی هفته جاری از آمادگی خود و دیگر کشورهای عضو اوپک برای کاهش 4 درصدی تولید نفت اوپک خبر داده اند.

    5 شرکت نفتی بزرگ روسیه که 75 درصد از  کل تولید نفت این کشور را در دست دارند اعلام کرده اند که سال‌ آینده میلادی علی رغم افزایش چشم گیر تولید نفت خود در ماه های گذشته، به بالابردن تولید ادامه خواهند داد.

    روسیه تولید نفت خود را طی ماه های گذشته به حدود 11.1 میلیون بشکه در روز رسانده است که طی چند دهه گذشته بی سابقه بود.

    اوایل هفته جاری وزیر انرژی روسیه برای ادامه مذاکرات نفتی برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی به عربستان سفر کرد و با وزیر نفت این کشور و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس دیدار کرد.

    در این مذاکرات و نشست ها طرف های حاضر از توافق اوپک و روسیه برای کنترل عرضه نفت به بازار استقبال کردند.

    برچسب ها