عصر خودرو

یکشنبه ۱۵ شهریور ۹۴؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز یکشنبه ۹۴.۰۶.۱۵ در بازار برق بورس انرژی ۷,۴۴۸ مگاوات برق به ارزش ۷۲ میلیارد و ۹۸۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش ۲۰ برابری را نشان می‌دهد که عمدتاً ناشی از افزایش ظرفیت خرید و فروش شرکت‌های توزیع نیروی برق و نیروگاه‌ها در بورس انرژی می‌باشد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) پس از صعود ناپایدار روز گذشته در معاملات امروز نزول شدیدی داشت و کاهش 3.7 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است صعود روز گذشته قیمت خیلی پایدار نبوده و با نزول 16,000 ریالی در معاملات امروز همراه بوده است از سوی دیگر برخلاف روز گذشته روند نزولی امروز حجم معاملات قابل قبولی را با خود داشته که به اعتبار این روند می‌افزاید.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، افزایش ظرفیت خرید برای شرکت‌های توزیع نیروی برق و همچنین افزایش ظرفیت فروش نیروگاه‌ها منجر به رونق بازار و افزایش قابل توجه در حجم و ارزش معاملات شد. در بازار امروز با توجه به افزایش عرضه نیروگاه‌ها و تمایل به فروش از سوی آنها، کاهش محسوس در قیمت‌ها نیز به ثبت رسید.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940621 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940621 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در انتهای دوره روندی نزولی با شیب تند به خود گرفته و با کاهش 15,000 ریالی در محدوده 409,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است در ابتدای دوره روندی نزولی بوده و پس از آن در محدوده 505,000 ریال به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 1,204 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 50/06/1394 با 996 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930621 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو