عصر خودرو

اف‌بی‌آی دوباره درباره کلینتون تحقیق می‌کند؛

جنجال ایمیل‌های کلینتون باعث کاهش ارزش سهام و دلار آمریکا شد

عصر بازار- ارزش سهام شرکت‌های ایالات‌متحده در روز جمعه و با انتشار دور جدیدی از ایمیل‌های جنجالی کلینتون و اعلام اف‌بی‌آی مبنی بر بررسی این ایمیل‌ها با کاهش شدید مواجه شد.

جنجال ایمیل‌های کلینتون باعث کاهش ارزش سهام و دلار آمریکا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به کزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، پس‌ازاینکه جیمز کامی، مدیر اف بی آی، در نامه‌ای به جمهوری‌خواهان کنگره تأکید کرد که ایمیل‌های جدیدی از کلینتون منتشرشده که مورد بازرسی سازمان اف‌بی‌آی قرار می‌گیرد، هر سه شاخص عمده وال‌استریت در معاملات دیروز  این بازار سهام به پایین‌ترین میزان خود رسید و شاخص S&P نیز با کاهش یک‌درصدی در یک ساعت روبه‌رو شد.

    استفان ماسوکا، مقام ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت سرمایه‌گذاری Wedbush در سانفرانسیسکو دراین‌باره گفت: «زمانی که خبر منتشر شد، همه از اینکه این تحقیقات دوباره می‌تواند بر روی نتایج انتخابات آمریکا تأثیر بگذارد، به‌شدت ترسیدند.»

    معیار شاخص S&P بعد از انتشار این خبر در حدود 0.6 درصد کاهش یافت که به پایین‌ترین میزان خود یعنی 2119.36 رسید. موساکا در ادامه افزود: «بااین‌حال بعد از مدتی با مشخص شدن این مسئله که انتشار این ایمیل‌ها نمی‌تواند تأثیری در نتایج انتخابات بگذارد، معامله گران کمی آرامش یافتند و شاخص‌ها بازهم به میزان قبلی خود بازگشتند.»

    قیمت دلار نیز روز جمعه به دلیل برخی از بی‌ثباتی‌ها در فضای سیاسی آمریکا و منتشر شدن تعداد بیشتری از ایمیل‌های شخصی کلینتون با کاهش ارزش مواجه شد. تا دیروز دلار توانسته بود بعد از سه هفته در سطح بالاتری نسبت به پزوی مکزیک قرار بگیرد.

    بسیاری از تحلیلگران بر این عقیده بودند که کاهش ارزش دلار به دلیل وجود عدم قطعیت درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده و معامله گران بر این عقیده بودند که وارد شدن دوباره اف‌بی‌آی به پرونده ایمیل‌های کلینتون آن‌هم در فاصله 11 روز مانده به برگزاری انتخابات می‌تواند شانس این نامزد دموکرات برای رییس‌جمهور شدن را کاهش دهد.

    بازارهای جهانی و ایالات‌متحده از ابتدای شکل‌گیری مباحث انتخاباتی سعی کردند کلینتون را برنده انتخابات بدانند و پیش‌بینی کرده‌اند با انتخاب شدن او به‌عنوان رییس‌جمهور آمریکا تغییر خاصی در سیاست‌های اقتصادی رخ نمی‌دهد و بازار باثبات روبه‌رو خواهد بود. به همین دلیل هر خبری که در مورد افزایش شانس ترامپ برای برنده شدن در انتخابات منتشر می‌شود به‌شدت بازارهای جهانی را با تردید و ترس روبه‌رو می‌سازد.

    روز جمعه اما یورو در برابر دلار ارزش بیشتری یافت و در حدود 0.9 درصد افزایش قیمت داشت، دلار در همین روز 0.7 درصد کاهش را تجربه کرد و پزو نیز نسبت به دلار افزایش بیشتری نشان داد.

    برچسب ها