عصر خودرو

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

لزوم همراهی و تعامل نفتی تهران-ریاض

عصر بازار- نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی و با توجه به بازگشت نفت ایران به بازار، عربستان باید با ما به تعامل برسد.

لزوم همراهی و تعامل نفتی تهران-ریاض
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، علی بختیار نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس درباره لزوم همکاری و تعامل ایران و عربستان در بازار نفت گفت:  اتفاق مبارکی به واسطه برجام در بازار نفت برای کشور ما رخ داد زیرا بازارهایی را که عربستان و سایر کشورها در دوران تحریم، اشغال کرده بودند، پس گرفتیم و این تدبیر مناسبی بود که توسط وزارت نفت رقم خورد.

    وی تصریح کرد: عربستان در دوره تحریم نفتی ایران تلاش کرد که بازار ما را خصوصا در حوزه اروپا و پالایشگاه‌هایی که بر اساس نفت ایران طراحی شده بود، تصاحب کند و اکنون به سود عربستان است که به کاهش تولید روی آورد تا  قیمت‌ نفت بهبود یابد.

    بختیار اظهار داشت: اکنون حدود 2 میلیون بشکه مازاد بیش از آنچه در اوپک تعیین شده بوده، در بازار وجود دارد لذا کشورها باید نسبت به رود نزولی تولید اقدام کنند و این امری ضروری است و باید به صورت جدی دنبال شود.

    وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی و بازگشت نفت ایران به بازار، عربستان باید  با ما به تعامل برسد، خاطرنشان کرد: عربستان در کنار برخی دیگر از کشورها در میزان سهمی که در اوپک برای‌شان تعیین شده بود تخطی کرده و میزان عرضه خود را افزایش داده بودند که منجر به برهم خوردن بحث عرضه و تقاضا و قیمت‌ها شده بود، بنا بر این کشوری مثل عربستان به نفع خودش است که عرضه را کم کرده تا قیمت‌ها رشد کنند.

    این نماینده مجلس یادآور شد: ما نیازی به پیشقدم شدن برای تعامل نفتی با عربستان نداریم اما در صورتی که عربستان زمینه را برای این همراهی فراهم کند، ما نیز باید همراه شده و آماده همکاری برای بهبود روند بازار شویم.

    برچسب ها